Monday, January 14, 2019

"In The Know Gadgets" ....


... este tarziu, ora 03 a.m., nu pot dormi, ma framanta o tema 'politica', ceva nu-i in regula..., prea mult sentiment si prea putina logica si 'sufar'..., intr-o zi sunt 'pentru'..., in alta 'contra'... cine naiba sa mai inteleaga cei 'aia' Politica....?

intr-un tarziu , era deja 4.30..., mi-a venit aceasta ideie : sa inventez un aparat care sa ma ajute a ma descurca in hatisurile acestei activitati, iata-l:


" PAMFLET" ( ca masura de protectie..., sper ca nu va trebui...)

STETOSCOP  - POLITOSCOP.....

asa cum un medic este recunsocut dupa clasicul stetoscop...., eu ar trebui sa fiu recunoscut dupa acest 'In The Know Gadgets' numit aleator ' Politoscop'....

Pe scurt acest nou gandget este alcatui din 3 componente:

1/ un ceas de buzunar..., de fapt doar cadranul sau...

2/ o 'nivela' obisnuita in orice activitate de constructii (eu am una cumparata acum multi ani si are si 'lasser' pt a vedea bine orizontala)...

3/ o Clepsidra obisnuita care poate masura timpul sau 'timpurile'....

Adica:
1. De la ceasul de buzunar al bunicilor, am luat doar cadranul si nu chiar tot ci numai orele 3,9,12,6...., in fapt ar fi 'cele 4 puncte cardinale'; aleator, am ales cifra '3' cu specificatia 'PRO'...., cifra '9' cu specificatia 'CONTRA' (cine vrea poate sa le numeasca invers...).

Unirea celor 2 'ore astrale' o va face...

2. 'Nivela', care ne va da siguranta orizontalei, stare dorita celor ce stau cu ambele picioare pe pamant, echilibrati si mereu in cumpana.....; nivela va face astfel si o alta delimitare a cadranului....: tot ce este deasupra are sensul 'putin', 'din ce in ce mai putin'....., tot ce este dedesubtul liniei orizontale va avea sensul 'mult', 'din ce in ce mai mult....

3. 'Clepsidra' este un obiect antic de masurare a timpului fizic dar in vremea noastra poate avea sens figurativ, insemnand 'trecerea timplui', 'roata istoriei'..... eh, am uitat sa spun despre butonul care invarte arcul ceasului... cand Clepsidra este rasturnata deoarece nisipul s-o scurs.... arcul care face sa mearga ceasul trebuie 'tras'...., figurativ asta inseamna precis ca la orice schimbarea a 'rotii istoriei' ... ceva trebuie sa se primeneasca, sa se schimbe, mai ales legile', obiceiurile, etc.

Am lasat in mod intentionat la urma 'centrul' cadranului care ma reprezinta pe mine... sau pe tine, pe el.....; centrul acesta ofera argumente solide fiecaruia dintre noi sa se considere echidistant, fara cusur si cu ar zice italianul ' ombelico del mondo' (buricul pamantului...) sau 'cel mai tare din parcare' cum ar spune tot romanul....; dece asa argumente copilaresti aduc in fata ta, cititorule..., pentru ca un lucru este cert: pe acest pamant, in aceasta lume...., NU AI SA GASESTI PE CINEVA CARE SA NU SE CONSIDERE, IN SINEA SA..., ASTFEL =  un om bun, perfect echilibrat si stapan pe faptele sale, un om fara greseli (poate ca mai sunt cateva exemplare, undeva in fundul Apusenilor sau in Vaile Carpatine, Paring, locuri in care cu greu sau rar de tot poti sa ajungi, deh - daca chiar vrei... ajungi !).

Deci 'In The Know Gadgets' asta este....., hai sa lucram cu el gandindu-ne la subjectul zilei 'FAC POLITICA' /'FAKE POLITICS' (glumesc) dar 'glumesc' serios... iata:
am aparatul in fatza, este un aparat virtual (daca este nevoie aduc si ceva grafica pt a defini mai bine 'un cadran de ceas', o 'nivela', o 'clepsidra', dar ma bizui pe voi ca ati intuit ceva, ca toate aceste 3 lucruri pot fi intr-o corelatie care iata se verifica in viata cea de toate zilele):

... sa presupunem ca misc 'nivela' de la ora 3 spre orele 2,1, etc. deci
eu demarez o actiune politica 'pro', dar este clar ca terenul pe care vreau sa ma misc este definit cu adjectivul 'putin' si asta inseamna sa fiu prudent...., 'putin' poate insemna si 'deloc'...(putini academiceni, militari adevarati, preoti fara sutane si politicieni onorabili)

.... la polul opus al Nivelei este sectorul de cadran 'contra', definit cu adjectivul 'mult' sau 'din ce in ce mai mult' ...., in fond 'talpa tarii'.., cu oameni obisnuiti, unii mai necajiti decat altii, cu oameni lenesi dar si cu multi oameni harnici , hoti si cinstiti, mincinosi dar si onesti... o multime de oameni necunoscuti dar care formeaza, in totalitate neamul cu bune, cu rele sale....; 'nivela' in care eu sunt centru'...., poate avea aceste 2 ipostaze- putin/pro = multi/contra.

Totul este sa ai viziunea unei optiuni adevarate, eficiente; 

de ex. : daca la 'pro' este actualul GOV., optiunile mele vor avea de infruntat 'putinul' si fiind asa de putini este evident greu sa-i dau la o parte..., ei se ajuta intre ei, fac fratii de interese iar eu incer sa ajung acolo....; concluzia - este imposibil sa reusesc !

Daca la 'contra' este ceea ce este recunoscut logic a fi 'opozitia', eu tinzand spre varfurile acelor 'putini' voi cobora in adancurile celor 'multi'
DAR 
'ei' fiiind atat de multi..., risc sa ma pierd - in final optiunea mea 'pro' si urmarile absolut 'contra' sunt sortite esecului (apropos, in limba turca 'eshek' inseamna 'magar'...)

Final: iata ca gadgetul meu ajunge de la 'fac politica' la 'fake politics' si deci, eu, sau tu, sau el, daca nu stim exact 'cu ce se mananca acest gadget'...., mai bine 'stai acasa si uita-te la exatlon' sau ma apuc de pictura, imi plac picturile lui Octav Bancila...., hihuhoha..

Asta a fost noul meu aparat de masurare a politicii - POLITOSCOP !

Sper, la noapte sa dorm fara grija de a scrie bine acest material....


....am găsit 13 semne ale personalității puternice, care îi sperie pe ceilalți:

13. Spui întotdeauna adevărul
12. Ești foarte direct
11. Știi să asculți
10. Ești deschis în fața noului
9. Generezi soluții inovatoare
8. Ai un caracter puternic
7. Nu-ți plac văicăreții
6. Nu suporți lipsa de educație
5. Ești mai înțelept decât semenii tăi
4. Te irită vorbele goale
3. Ești bun la inimă
2. Nu ai nevoie de atenție
1. Tu alegi foarte atent oamenii care intră în viața ta

Chiar dacă încă nu te cunoști prea bine, tu nu ai nevoie nici de un prieten, nici de un șef sau o rudă care să-ți spună de ce ești în stare. Tu știi cine ești și ce vrei să fii.

No comments:

Post a Comment

sau trimite comentariul tau la scanave@yahoo.com