O fost campioana de-a mea care, iata, a si crscut mare.... |
Catre
revista Capital
/ 18.05.2009[punctul 1/] si 26.08.2012[punctele urmatoare]
From Mircea
Olaru
“Exista
faire-play in afaceri ?”
Buna,
1/ primesc
acasa, mereu, fel de fel de reclame, mai
ales de la super-marketuri..; in ele gasesc si preturi (nu ma refer la marimea
lor, inca....) si intreb - dece la publicitatea tv sau chair si la radio -
niciun om de afaceri care-si face reclama, nu spune, direct si onest, care este
pretul produsului pt care face campanie ?
Am in
fata reclamele din alte tari de ex. - in 2009, aceiasi
masina (Citroen C3) avea pretul afisat
(cca 5 mii euro) iar aici, la noi, aceias masina nu are pretul afisat si daca te interesezi
constati ca pretul este aproape dublu...?
Astea da
- afaceri.... va sugerez un 'retetar' cu greselile cumparatorilor pt a nu fi
pacaliti, in batjocura, de rekinii-afaceristi....
2012
2/
la fel, primesc aceelasi reclame care necesita un cost ridicat spre a le
reproduce [stau si ma gandesc cat a costat reproducerea unei broshuri ds. inot...]; aceste materiale publicitare
sunt lasate, fara noima, in cutia postala si mai toata lumea nici nu le mai
citeste; dece nu au dragii nostri patroni, mai ales cei de la super-marketuri,
inspiratia de a accepta ca fiecare client care vine la el in magazin, daca
cumpara unul din produsele pt care se face atata reclama, sa accepte sa deduca
din pret costul/ per bucata a acelei broshuri de publicitate?
Oricum, negustorul care realizeaza asemenea materiale publicitare, cu bani grei, se
presupune ca isi scoate 'paguba’ din pretul de la raft a produselor sale – deci
tot din buzunarul nostru...
3/ am
fost intr-o scurta iesire din tara, in Bulgaria, la sfasitul lunii trecute ....,am
locuit pe litoral [Cap Kaliakra], intr-un hotel minunat, dar fara a avea acel
mahalagesc 'all inclusive’; in consecinta, apartamentul inchiriat avea
bucatarie si noi am iesit sa cumparam de-ale gurii de la super-marketurile
lor.....; ’surprise’[cu spunea Andreea M.] .... preturile erau, fac o medie, aprox. 50% mai mici ca
la noi [la unele produse chiar si mai mare]
Ma intreb,
cum pot vecinii nostri sa stapaneasca aceasta tentatie, devenita neomenoasa, de
a creste preturile dupa bunul plac al patronului ?
Nu cunosc
legislatia in materie dar tare bine mi-ar veni sa stiu ca un patron nu are voie
sa vanda mai scump [profit] un produs, decat cu cca 25-30% din valoare de
achizitionare a produsului [ la cele din import se poate veghea si factura de
cumparare la exterior a marfii iar daca preturile sunt ciudat de mari.. se
poate refuza introducerea produselor in tara]
Poate ca
asa s-ar stapanit aceasta inflatie oculta care ne bantuie vioata ns. cea de
toate zielele.
Toata lumea
cere marirea salariilor sau a pensiilor.... ne-am obisnuit cu acest slogan care
este bine folosit politic dar stiti ceva – eu nu doresc nici o marire, doresc
un mecanism care sa tempereze fortele speculantilor care atunci cand afla ca
mie mi s-o marit pensia, etc., imediat, a doau zi creste in nesimtire pretul produselor
sale
Acest
fenomen social trebuie sa poata fi stapanit de noi. Numai asa vom sta mai sigur
pe picioarele noastre iar viata ni s-ar parea mai usoara, mai fericita.
La acest
statut se va ajunge atunci cand metafora mea va fi inteleasa bine, mai ales de
cei care decid – este o mare diferenta intre <STATUL- TATA> si <STATUL-MAMA >[de
regula tatii sunt mai aspri cu copii lor sau chiar ai altora ...]
mult noroc si fler
m.o.
No comments:
Post a Comment
sau trimite comentariul tau la scanave@yahoo.com