Sunday, August 26, 2012

“Exista faire-play in afaceri ?”

O fost campioana de-a mea care, iata, a si crscut mare....

Catre revista Capital 
/ 18.05.2009[punctul 1/] si 26.08.2012[punctele urmatoare]

From Mircea Olaru

“Exista faire-play in afaceri ?”

Buna,

1/ primesc  acasa, mereu, fel de fel de reclame, mai ales de la super-marketuri..; in ele gasesc si preturi (nu ma refer la marimea lor, inca....) si intreb - dece la publicitatea tv sau chair si la radio - niciun om de afaceri care-si face reclama, nu spune, direct si onest, care este pretul produsului pt care face campanie ?

Am in fata reclamele din alte tari  de ex. - in 2009, aceiasi masina (Citroen C3) avea  pretul afisat (cca 5 mii euro) iar aici, la noi,  aceias  masina  nu are pretul afisat si daca te interesezi constati ca pretul este aproape dublu...?

Astea da - afaceri.... va sugerez un 'retetar' cu greselile cumparatorilor pt a nu fi pacaliti, in batjocura, de rekinii-afaceristi....

2012
 2/ la fel, primesc aceelasi reclame care necesita un cost ridicat spre a le reproduce [stau si ma gandesc cat a costat reproducerea unei broshuri  ds. inot...]; aceste materiale publicitare sunt lasate, fara noima, in cutia postala si mai toata lumea nici nu le mai citeste; dece nu au dragii nostri patroni, mai ales cei de la super-marketuri, inspiratia de a accepta ca fiecare client care vine la el in magazin, daca cumpara unul din produsele pt care se face atata reclama, sa accepte sa deduca din pret costul/ per bucata a acelei broshuri de publicitate?
Oricum, negustorul care realizeaza asemenea materiale publicitare, cu bani grei, se presupune ca isi scoate 'paguba’ din pretul de la raft a produselor sale – deci tot din buzunarul nostru...

3/ am fost intr-o scurta iesire din tara, in Bulgaria, la sfasitul lunii trecute ....,am locuit pe litoral [Cap Kaliakra], intr-un hotel minunat, dar fara a avea acel mahalagesc 'all inclusive’; in consecinta, apartamentul inchiriat avea bucatarie si noi am iesit sa cumparam de-ale gurii de la super-marketurile lor.....; ’surprise’[cu spunea Andreea M.] .... preturile erau, fac o medie, aprox. 50% mai mici ca la noi [la unele produse chiar si mai mare]
Ma intreb, cum pot vecinii nostri sa stapaneasca aceasta tentatie, devenita neomenoasa, de a creste preturile dupa bunul plac al patronului ?
Nu cunosc legislatia in materie dar tare bine mi-ar veni sa stiu ca un patron nu are voie sa vanda mai scump [profit] un produs, decat cu cca 25-30% din valoare de achizitionare a produsului [ la cele din import se poate veghea si factura de cumparare la exterior a marfii iar daca preturile sunt ciudat de mari.. se poate refuza introducerea produselor in tara]

Poate ca asa s-ar stapanit aceasta inflatie oculta care ne bantuie vioata ns. cea de toate zielele.

Toata lumea cere marirea salariilor sau a pensiilor.... ne-am obisnuit cu acest slogan care este bine folosit politic dar stiti ceva – eu nu doresc nici o marire, doresc un mecanism care sa tempereze fortele speculantilor care atunci cand afla ca mie mi s-o marit pensia, etc., imediat, a doau zi creste in nesimtire pretul produselor sale

Acest fenomen social trebuie sa poata fi stapanit de noi. Numai asa vom sta mai sigur pe picioarele noastre iar viata ni s-ar parea mai usoara, mai fericita.

La acest statut se va ajunge atunci cand metafora mea va fi inteleasa bine, mai ales de cei care decid – este o mare diferenta intre <STATUL- TATA> si <STATUL-MAMA >[de regula tatii sunt mai aspri cu copii lor sau chiar ai altora ...]

mult noroc si fler

m.o.

No comments:

Post a Comment

sau trimite comentariul tau la scanave@yahoo.com