Thursday, August 9, 2012

Cineva, care nu ma cunoaste....

mi-a cerut niste amanunte iar eu am 'confectionat' acest CV, pe care le postez cu curiozitatea de a vedea cum reactioneaza si acea persoana (e de gen feminin) si altii....





CURRICULUM  VITAE


OLARU MIRCEA: -
 Buc. 011454, Bd Averescu 1, 
DATA / LOCUL NASTERII: 16 MAI 1936, BOLGRAD / Basarabia / ROMANIA; părinţi – Gheorghe 1908-1990, jurist / mama -Anastasia 1914-1980, casnică; sotia: OLGA - informatician la ICI/RNC Buc.; fiica, Ana Maria, 1969 – prof univ. Cukurova Univ. Adana, Turcia; nepot – Jan Paul, 2000
          [fiica-mea, care traieste de 21 ani in Turcia, cunoaste perfect limba engleza si turca, are 5 carti englezesti, de inot,  taduse in romana +14 titluri de carte tiparite, vandute, in limba turca,  traducatoare selectata in   echipa Turciei pt. aderare la U.E., va fi, in curand,  consul onorific al Romaniei la Adana]

[ in 28.Dec. ’89 am fondat impreuna cu Dl. prof. univ.dr. Mihai Epuran (ICF) Asociatia  Profesorilor EFS iar in 5 Ian ’90 am fost ales ‘liderul sindicatului liber din CSS1 Pajura Buc, cu demisie atunci cand FSN s-a transformat in partid !]

ACTIVITATE CA SPORTIV: ligitimat la ‚U’ Cluj (1948), apoi, odata cu deschiderea noului bazin acoperit Floreasca, alaturi de alti inotatori din provincie, am fost tranferat la Dinamo (1953); in Nov. 1954, la Rostock/DDR am realizat la 100m fluture – 1.06.10 / a 5 perf. mondiala a momentului + norma tehnica pt acordarea titlului de M.S. (titlu neacordat pe motive legate de origine sociala…).

STUDII: absolvent al  ICF, 1963 / media 9,20,
             antrenor inot ctg. I-a/1970;  prof EFS. Gradul 1/1983;  

1963 - repartizat al Centrul de Cercetari EFS / S.S.Exp. ‘Viitorul’;
1968 - transferat la Clubul Sportiv Scolar 1 Buc. (actualul CSS ‘Pajura’);
1974 – detasat, antrenor de inot, in Turcia, la IYIK, Istanbul;
1976 – revenit din  Turcia, re-detasat la Liceul de Natatie Buc.;
1982 - numit antrenor federal INOT in cadrul Fed. Rom. Natatie;
1985 - revenit din detasarea la  CNEFS / FRN inapoi la CSS 1 Buc.;
1990 - detasat la Fed. de Natatie din Ankara - antrenor consilier;
1990 – prof. asociat al Univ. Ecologice Buc,  Fac. EFS, Cat. Nataţie
1992 – angajat ca antrenor de inot in Turcia, la Heybeliada – Tr.;
1995 - revenit din detasarea din Turcia la CSS 1 Buc.;
1998 - pensionat - limita de varsta, vechime de 35 de ani invatamant si  50 de activitate in sport  = 11 ca sportiv la Stiinta Cluj si Buc., 4 ca student ICF, 35 antrenorat.

Publicistica:
1970 – Pliantul ‘Invatarea inotului’ FRN +CNEFS, 70.000 ex., color
1970 - lucrarea ‘Lectii de inot’, colaborare cu Eugenia Magda,
                   Ed. Sport-Turism, 120 p., 5000  ex;
1972 – ’’O lectie uitata din programa scolara’’, Scinteia, proiect de                        infiintare a Liceului national de Natatie, actual LNR
1981 - participant la organizarea JMU / Buc. RO + modernizarea                                   piscinei Sc.Gen. 3 Buc. (TLHS)
1982 – Manualul INOT -  Ed.Sport-Turism, 250p, 5000 ex.;
1983 – Testarea Eficientei Biomecanice la Inot’, Rev EFS nr 2, pg 25                   /BEST/the Biomechanical Efficinecy Swimming Test;
                                      formula  BEST = 100 – ( T + M )
1984 – Ghidul instructorului de inot, FRN, 2500 ex., color;
1987 -  Ierarhizarea prestatiilor la inot, Rev EFS nr 3,
1987 – invitat a sustine teza de ‘master’ la Leipzig RDG;
                   candidatura respinsa de pcr/sct 1 (!)
1988 – Sa nu ne temem de apa, Ed. Sport-Turism, 120 p, 3000 ex.
1991 – Note de curs – Inot, Univ. Ecologica Buc. colab cu prof.   C.Turcas
1992 – Curs de Inot, Univ. Ec. Buc, colab cu lector univ. S. Zelinski,
               C. Turcaş, G. Marinescu
1995 – 4 Postere color cu Tehnica de inot sportiv & ‘BEST’ / FRN in             colab. cu Canada Swimming (4000 ex.)
1999 – A 8-a Conf Nat. Stiinta sportului, Referat + prezentare                     postere BST+IPA    / Indicele Personal de  alunecare /IPA= L – (Kg. + Q), corelat la BEST = IPA – ( T + M);  comunicat la FINA/TSC.
2007 – ’Despre Inot .... cu Mircea Olaru’, Colecţia:Scoală Sportivă Europeană, Broshură 32 p. +4 Postere +CD-ROM 700MB, 1000 ex. 
2008 – Ds. noul concept BEST – Analele EFS (nr.V) ale Univ. Spiru       Haret, Buc. Romania
1965-1999 - numeroase cicluri de articole metodice de specialitate    in Rev. EFS, ziarul Sportul, Sportul peste hotare, Rev.CCPS,  buletine si materiale metodice ale FRN, iniţiat+învăţat cca       25.000 începători înot;

’’ evrika’’ vieti mele de antrenor este noul concept BEST –
         ’’The Biomechanical Efficiency Swimming Test’’  
care reda, matematic, raportul intre tehnica corecta si    efortul depus pe o distanta data.

10.08.2012, Buc
Ds. acest aspect, inedit in anii ’80, am scris si vorbit mult.....

In tara mea, nimeni nu m-a crezut.....(?) dar in strainatate, odata in Turkya [unde am aplicat acest concept de lucru la un club de copii si  juniori (Heybeliada) care se afla in coada clasamentului de 16 echipe, dupa nnumai 3 luni de activitate am dus echipa pe locul 2 (pe primul loc se afla echipa Turborg/Izmir, echipa formata, mai ales, din copii celor din consulatul USA....)]
Apoi in Occident si chiar in USA, vorbesc ds. un alt aspect, care facea greu sa folosit acest sistem, era legat de necesitatea numararii ciclurilor de vasliri; in mintea mea s-a aflat mereu acest vis, sa existe, similar Pedometrului din atletism, un mecanism care sa numere cilcurile de vaslire {ideia mi-a ramas in minte din studentie, cand la ultima consulatie inaintea Ex. de Psihologie, Dl. Prof. Dr. M. Epuran ne-a prezentat graficul de efort la 100 m plat masurand lungimea fiecarui pas(era cursa lui Ion Moina, 10.4)  iar eu m-am trezit ca si la inot s-ar putea face asa ceva si am explicat prezentat unui inscriptor din cele vazute la ex. EKG actionat manual la fiecare intrare a unui brat in apa = dl. Prof. s-a prefacut infuriat si mi-a reprosat ca ‘i-am cotrobait’ prin sertarele biroului de la catedra..., si ca asa i-am ‘furat’ inventia asta, deja depusa la cei in drept pt a se omologa...., a fost o gluma care m-a costat ‘singurul’ 10(zece) din cei 100 de colegi pe care i-am avut la ICF, la acel examen....(si azi, cand alearga Usain Bold, ii numar pasii si culmea, am verificat ca conceptul BEST se poate ‘atasha’ si la aceste probe: Usain a facut cca 42 de pasi cand a stabilit recordul mondial la 9.69 / 2009..., iar cand a alergat 9.58, peste un an..., a avut 39 de pasi, in felul acesta am inteles ca tehnica de alergare  sau / cea de inot, daca este perfect aplicata poate face performanta chiar scazand numarul de miscari... interesant...???)

Eu am bombardat toata suflarea natatiei mondiale cu relatari ds. conceptul BEST, cred ca am expediat sute de emailuri si zeci de scrisori..., evident doar cativa binevoitori mi-au raspuns si unii chiar m-au laudat (asa se explica invitatia de a obtine un ‘masterat’ la sugestia d.lui Gerhard Lewin, cel care a ‘intemeiat’, in DDR, inotul de mare performanta, invitat la ‘Korperkultur Institut’ din Leipzig dar in 1987 mi s-a pus in cale aparatul de partid / era sa scriu ‘de prieteni’ si nu am mai plecat in DDR...),
DAR,
Cu ajutorul D.lui ing. Radu Balaban, am cumparat de la
sursa - Swimnovate,acest accesoriu Pool Mate; il pastrez
ca un suvenir de pret .....
anii au trecut si iata ca pe rand, in occident (UK, USA) au aparut ‘water-watch’-uri care numarau vaslirile; tehnologia electronica a evoluat atat de ult inca azi cred ca se poate initia un program computerizat in care, in concurs chiar, sa opereze cu toti parametrii de efort si performanta care sa fie afisati, individual pt fiecare competitor.

Cert  este ca cei de la ‘Swimnovate’ si ‘Finis’ au realizat acest accesoriu indispensabil evaluarii obiective a eficientei de inot... cine ar fi ‘bagat’ sute de milioane de dolari sau lire englezesti in ‘ceva’ incert...?

Iar asta este satisfactia mea deplina (‘am reusit’- este ‘evrika’ mea). Ma intreb mereu: dece in tara mea nu am avut succes...? Rapid as putea invoca gluma amara cu ‘capra vecinului’... dar nu este asa – folosirea conceptului BEST necesita o abordare deosebita a motricitatii sau a efortului si nu permite nimanui sa faca din ‘sport’ o ‘dresura’ – este necesar ca sportul, perfectiunea sa devina ceva primordial in mintea si chiar sufletul celor implicati + mai necesita Rabdare si Iscusinta profesionala.

In viata noasrta cea de toate zilele, noi romanii am avut destule exemple cand mari idei sau descoperiri nu s-au bucurat de interesul confratilor nostri.... Si cazul meu se inscrie pe aceasta trista realitate, evident pastrand proportiile de la inventia Insulinei sau a efectului Coanda.

Este o realitate cam amara la gust dar eu o accept – mai bine sa mori ‘destept’ decat sa traiesti fara a incerca macar sa faci, sa incerci ceva deosebit cu sansele care ti le ofera viata....[rog a mi se intelege ‘accesele de modestie’ care nu le-am putut stapani...]
======================================================




No comments:

Post a Comment

sau trimite comentariul tau la scanave@yahoo.com