Fluidizarea traficului auto in
zona Arcul de Triumf, Bucuresti
Buna ziua,
sunt conducator auto si locuiesc chiar in zona pe care, dupa puterile mele, am incercat sa redau o noua sistematizare a traficului in zona Arc triumf, zona deosebit de aglomerata, intreaga zi.
sunt conducator auto si locuiesc chiar in zona pe care, dupa puterile mele, am incercat sa redau o noua sistematizare a traficului in zona Arc triumf, zona deosebit de aglomerata, intreaga zi.
Astfel:
1. Sos. Prezan va avea 2 regimuri de circulatie:
a/ dimineata, intre orele 8-10 (?), se va circula pe 4 benzi de la Piata de Gaulle spre Arc;
b/ d.amiaza, intre orele 17-19 (?), se va schimba nr. de benzi = spre Piata de Gaulle se va circula pe 4 benzi, invers ca dimineata iar de la P.ta de Gaulle spre Arc, pe 2 benzi .
*** in restul timpului se va circula ca pana acum = 3 benzi la dus + 3 benzi la intors....
2. Str. Constantinescu de la Bd. Mihalache, pe sensul spre Arc va fi deviat astfel:
a/ spre dreapta - cei care doresc sa ajunga la Arc, Clucerului, Averescu spre Turda .....
b/ spre stanga - cei care doresc sa ajunga la World Trade Center, Bd. Expo. ,
Piata Presei, Baneasa, Otopeni .........
*** sensul anterior str. Constantinescu / Bis. Casin spre Arc [200m] devine de acum, sens interzis
3. idem, str. Constantinescu, dar la iesirea din sensul giratoriu de la Arc pana in str. Marasti [idem 200m], devine strada cu sens unic si cu 4 benzi, dintre care:
a/ 1-2 benzi, cele apropiate de Bis. Casin [stanga], pentru cei care doresc sa ajunga pe Averescu, Clucerului sau chiar inapoi la Arc;
b/ 1-2 benzi, cele apropiate de sediul Com. Olimpic {dreapta] pentru cei care doresc sa ajunga
pe Marasti spre World Trade Center, Bd. Expo, Piata Presei, Baneasa....
c/ 1-2 benzi, pe mijloc, va permite a se circula spre inainte, pe str. Constantinescu
spre Mihalache, Turda, Caraiman,Chibrit, Chitila, Buc. Noi etc.
4. Bd. Averescu, ca avea doua regimuri de circulatie:
a/ pana la intalnirea cu intersectia 'Marasti/Clucerului' se va circula obisnuit, traficul venind de pe Turda sau de pe Bd. Mihalache, neexistand alte posibilitati [ar exista una care sa permita in integro 4 benzi de la Mihalache... nu este imposibil dar deocamdata este mai greu de acceptat]
b/ din acest punct [Marasti -Clucerului], unde tramvaiul 41 continua la stanga pe directia care va deveni cu sens interzis pt auto, toate autoturismele care circula dinspre Mihalache/Turda spre Arc, vor avea la dispozitie 4 benzi, pe sens unic [200m] - asta-i marele castig pentru a face fluidizarea amintita; fiecare autoturism se va incadra pe banda care ii va permite intrarea si iesirea din sensul
giratoriu de la Arc.
c/ dintre cele 4 benzi care conduc spre Arc, benzile laterale vor fi semaforizate cu lumina verde intermitenta, care sa permita incadrarea spre Stanga spre str. Constantinescu[COR] Marasti / fara a mai intra in sensul giratoriu al Pietii Arcului... sau incadrarea pe Dreapta spre Sos. Kiseleff , ambele manevre find permise respectand semnificatia culorii verzi intermitente ['atentie'].
*** continuarea drumului spre Stanga, pe Marasti va fi interzisa autoturismelor pe acest tronson care va avea de acuma statul de - sens unic , cu exceptia Tranvaiului 41
5. Circulatia dinspre Clucerului va fi permisa spre Arc, cu acordarea prioritatii celor deja aflati spreuna din cele 4 benzi - iar, la 'verdele' semaforului pot merge, spre Stanga, spre Averescu, Mihalache, Turda...
*** cei care doresc sa merga spre Averescu din Clucerului, pot face viraj la stanga in functie de regimul de semaforizare [verde].
6. Circulatia pe Sos,. Kiseleff, in ambele tronsoane [P.ta Presei spre Arc si de la Arc spre P.ta Vitoriei] ramane neschimbata !!!
*** cf. regimului dat de noua semanforizare adoptata, traficul se va desfasuta normal, mai putin accesul anterior prin Averescu spre Turda, traficul nou fiind dirijat pe str. Constantinescu pana la Marasti, pe sens unic.
7. Circulatia pe Marasti, dinspre World Trade Center, se va desfasura firesc pe str. Constantinescu, soferii vor continua, fie la Dreapta spre Bd. Mihalache, fie, inainte, tot pe Marasti, pe banda care-i convine directiei sale; adica = spre Arc, Clucerului [cele 2 benzi din stanga], sau Averescu. Mihalache, Turda, [cele 2 benzi din dreapta].
** deci tronsoanele: Marasti spre Averescu [Spitalul Elias] (1), Averescu spre Arc (2), Arc spre Marasti prin Constantienscu (3) vor capata statutul de 'sens unic'
8. Noul program de semaforizare, noile semne si indicatoare de circulatie adecvate
fluidizarii si trasarea noilor benzi si sageti de dirijare sunt usor de realizat si mai
ales nu necesita efort financiar prea mare. [ schita am attashat-o spre o mai usoara consultare, dati-o unui grafician destoinic s-o faca mai frmoasa, dupa ce o cercetati si daca se merita]
============================
2. In viitor, vis-a-vis de problema 'parcarilor temporare' (1-3 ore ...) doresc sa va propun solutia primariilor din Turcia. Istanbul etc.; in locul a sute de semne de interdictie a opririi, stationarii etc., la noi, cam pe toate drumurile..., administratorii strazilor au hotarat sa scoata aceste semne inutile iar in locul lor [acolo unde traficul permite] sa angajeze mai multi agenti de parcare si paza, care sunt dotati cu aparat fiscalizat, care emite un bon de parcare, la cerere; astfel Primariile de imbogatesc (a) iar oamenii nu mai sunt atat de stresati de lipsa locurilor de parcare, daca au treaba temporara in oras (b).
Incerc sa va sensibilizez la aceasta masura care este foarte simpla si binefacatoare
tuturora .
Sa aveti succes !!!
Mircea Olaru,
O alta zona in care
se impune, de urgenta, fluidizarea traficului in Capitala .....
Recent, dar
dupa multa intarziere, a fost dat traficului Podul Pipera sau cum i se spune in
termeni tehnici ‘pasaj’.
In mod
asteptat deci firesc, multe masini, care au fost multi ani obligate sa faca
devieri inconfortabile..., iata ca acum se indreapta spre acest binevenit
pasaj.
Ma refer la
traficul venit de la Piata Ch. de Gaulle spre Bordei / Ambasada Chinei spre
zona ’strada Nicolae Caramfil, cu iesiri spre Baneasca/ Aerogarii si evident
Pasajul Pipera samd.
Accesul spre
intersectia N. Caramfil – Pipera este ingreunat de o cale cu 2 benzi spre
Caramfil [iar in sens invers se circula pe o singura banda], mentionez numarul
acestor benzi ca ele se restrang dinspre Ch.de Gaulle unde sunt 3
sau chiar 4 ...?;
Motivul
acestei ‘strangulari’ este lipsa de profesionalism sau incompetenta {?}
celor care au acordat autorizatii de constructii cladirii, cu nemiluita, in
acesta zona.
Ar fi simplu
de dirijat circulatia de la P.ta Ch. De Gaulle spre str. N. Caramfil, pe
tronsonul de dupa Ambasada Rep. Pop. China > N. Caramfil pe 3 benzi , daca,
pentru celalalt sens, de intoarcere, ar exista o cale fluenta de circulat, tot
pe 3 benzi sau macar 2 ....; dar aceasta sansa nu exista si am aratat motivele
mai inainte [‘strangularea din intersectia Sos.Pipera / N.Caramfil’]
Asa apare o
mare problema, deoarece locatiile construite fara discernamant in anii ’90 vor
fi aproape imposibil de dislocat..., iar miile de oameni, masini, cu toti
implicati in traversarea acestui tronson, vor avea dificultati gratuite
din cauza unor hrapareti, care isi doreau asezat fundul cat mai aproape de
‘Vilage francaise’ sau Lacul Herastrau.
Demersul meu
este intarit si de faptul ca, fiind conducator auto , trebuie sa circul pe
acest tronson, care imi / ne pune rabdarea la buna incercare, nu mai amintesc
de limbaj....
Va rog sa
analizati aceasta aberanta situatie pentru a gasi o formula fezabila in folosul
cetatenilor Capitalei.
MO
No comments:
Post a Comment
sau trimite comentariul tau la scanave@yahoo.com