Nu
vi se par cunoscute aceste tehnici? Cititi-le cu atentie si vedeti cum
ni se aplica ceas de ceas. Macar sa constientizam ca suntem manipulati
si tot este ceva.
Dezvăluiri: cele 10 strategii de manipulare a maselor
A cunoaste adversarul, a-i cunoaste tehnicile de manipulare, este indispensabil pentru a ne elibera de robie!!!
Lingvistul
nord-american Noam Chomsky a stabilit lista celor ’’Zece strategii de
Manipulare” prin mediile de informare în masa. Evreu si de sensibilitate
anarhista, semnase o petitie pentru a apara libertatea de exprimare a
lui Robert Faurisson. Pentru Chomsky, ’’libertatea de exprimare este mai
importanta decât orice versiune a faptelor sustinuta de ordinea
stabilita, oricare ar fi raportul pe care aceasta îl întretine cu
adevarul faptelor în sine.” Chomsky evoca diferitele tehnici de
manipulare si, în primul rând, strategia diversiunii.
Strategia
diversiunii consista în deturnarea atentiei publicului de la problemele
importante si de la schimbarile hotarâte de elitele politice si
economice, printr’un potop continuu de distractii si de informatii
neînsemnate. Chomsky analizeaza diferitele tehnici de spalare a creierului, pe care o îndura poporul nostru.
Zece strategii de manipulare a poporului nostru
1.
’’A distrage în permanenta atentia publicului, departe de adevaratele
probleme sociale, captivata de subiecte fara importanta adevarata. A
tine mereu publicul ocupat, ocupat, ocupat, fara nici’un timp pentru
gândire” scrie Chomsky.
2. A cauza probleme si apoi, a oferi solutii.
Aceasta
metoda se mai numeste si ’’ problema – reactie – solutie”. La început,
se creeaza problema, sau „situatia”, prevazuta pentru a suscita o anume
reactie a publicului, pentru ca tocmai acesta sa ceara masurile mai
dinainte stabilite pentru a fi acceptate. De exemplu: dezvoltarea
intentionata a violentei urbane sau organizarea de atentate sângeroase,
pretinse antisemite, pentru ca publicul sa ceara legi represive, în
detrimentrul libertatii.
3. Strategia „în degradeu”.
Pentru
ca publicul sa accepte o masura inacceptabila, este de ajuns sa fie
aplicata în mod progresiv, în ”degradeu”, pe o durata de zece ani. În
acest fel, au fost impuse conditii sociale si economice absolut noi au
fost impuse din 1980 pâna în 1990. Somaj masiv, imigratie – invazie,
precaritate, flexibilitate, delocalizari, salarii care nu mai asigura un
venit decent, iata schimbarile care ar fi provocat o revolutie daca ar
fi fost aplicate în mod brutal.
4. Strategia actiunii cu date diferite.
O
alta maniera de a obliga publicul sa accepte o hotarâre nepopulara este
de a o prezenta ca “dureroasa, dar necesara”, obtinând acordul
publicului în prezent, pentru aplicarea în viitor. Este mult mai usoara
acceptarea unui sacrificiu viitor decât al unuia apropiat. În primul
rând, pentru ca efortul nu trebuie facut imediat, apoi, pentru ca
publicul are mereu
>
tendinta de a nadajdui ”totul va merge mai bine mâine” si ca
sacrificiul cerut va putea fi evitat. În fine, aceasta maniera lasa
publicului timp pentru a se obisnui cu ideea schimbarii, pe care o va
accepta cu resemnare la momentul venit. Exemplu recent: trecerea la Euro
si pierderea suveranitatii monetare si economice, acceptate de tarile
europene între
1992 – 1995 si aplicate în 2002.
5. A se adresa publicului ca unor copii mici.
Cea
mai mare parte a publicitatilor destinate marelui public folosesc
discursuri, argumente, personaje si un ton absolut copilaresti, aproape
debile, ca si cum spectatorul ar fi un copil mic sau un handicapat
mental.
De
ce oare ? ’’de 12 ani.”Daca ne adresam unei persoane ca si cum ar avea
12 ani, atunci aceasta, prin sugestibilitate si cu o oarecare
probabilitate, va avea un raspuns sau o reactie tot atât de lipsita de
simt critic ca al unui copil de 12 ani” analizeaza Chomsky.
6. A face apel mai mult la partea emotionala decât la gândire.
Este
o tehnica clasica pentru a opri analiza rationala si, deci, simtul
critic al oamenilor. Ïn plus, folosirea emotionalului deschide accesul
la subconstient, pentru implantarea unor anumite idei, dorinte, spaime,
pulsiuni sau comportamente.
7. Mentinerea poporului în nestiinta si prostie.
A
face în asa fel ca poporul sa nu înteleaga tehnologiile si metodele
folosite pentru controlarea si robirea lui. Calitatea educatiei data
claselor inferioare trebuie sa fie cât mai slaba, încât prapastia de
nestiinta, care separa clasele de jos de cele de sus sa fie si sa ramâna
de neînteles de cele dintâi.
8. A încuraja publicul sa se complaca în mediocritate.
A încuraja publicul sa creada ca e ”bine” de a fi prost, vulgar si incult.
A-l îndopa cu seriale americane si emisiuni de tele-realitate, niste dobitocenii monstruoase.
9. A înlocui revolta cu învinovatirea.
A
face omul sa creada ca numai el singur este vinovat de propria’i
nenorocire, din cauza unei inteligente insuficiente, sau a capacitatilor
si eforturilor necorespunzatoare. Astfel, în loc sa se ridice împotriva
sistemului, individul se sub-estimeaza si se învinovateste, ceea ce
creaza o stare depresiva, având ca efect abtinerea de la actiune. Si,
fara actiune, nu exista revolutie !
10. Si, ultimul punct, a cunoaste oamenii mai bine decât se cunosc ei însisi.
Ïn
ultimii 50 de ani, progresele fulgeratoare ale stiintei au sapat o
prapastie crescânda între unostintele publicului si acelea detinute si
folosite de elitele conducatoare. Multumita biologiei, neurobiologiei si
psihologiei aplicate, ”sistemul” a ajuns la cunoasterea avansata a
fapturii omenesti, fizic si psihic. Sistemul cunoaste individul mediu
mai bine decât el însusi. Aceasta înseamna ca, în majoritea cazurilor,
sistemul detine un control mai mare si o putere mai importanta asupra
oamenilor decât ei însisi.
No comments:
Post a Comment
sau trimite comentariul tau la scanave@yahoo.com