Friday, September 7, 2012

Acordeonul si viata mea ......


cand vad pe strada unul cu acordeonul.... mereu devin nostalgic.... 1

·         Mircea Olaru
Friday, September 7, 2012 5:33 PM

Acordeonul si viata mea...

acum la 76 de ani 'amintirili' sunt prezente mai ales la cele din 'frajeda prunsie'....

in 1944, aveam 8 ani, in perioada lunii Aug. nemtii incepusera a se retrage iar mama a cumparat de la unul un acordeon mic, cu 8 basi, Hohner...., ce s-a intamplat stiti cu totii, au venit rusii, iar la Tulcea [unde al meu tatic era secretarul Politiei...] 'nacialnicu' rusilor nu a vrut sa stea decat la noi....; era un om blajin si nici nu-l prea vedeam.., cand intr-o zi, a venit mai devrem acasa si avea o butelca de cca 3 litri cu votka, trotil de razboi.... l-a strigat pe tata si asa cum se putea intelege, dorea sa bea impreuna cu politaiul roman...; asta al meu, nu prea le avea cu beutul si a tras el o juma de stakana dupa care a lasat paharul jos in semn de 'abandon'..., rusul a scos pistolul si a declarat 'esli net piti... streliau tebea' [daca nu bei te impusc].

Atunci mama, disperata mi-a spus 'ia acordeanul si fa-te ca canti ceva'.... iar spre mirarea ei, eu am intrat si am cantat... Katiusa, cantecul de razboi al Armatei Rosii..., nacialnikul a inceput sa planga si sa cante, tata s-a strecurat afara si mama isi facea cruce:"de unde stii tu sa canti ?"... "Ei asta-i, te-am mostenit, am ureche muzicala ca si tine.."

Acordeonul, apoi pianul... m-au salvat la multe praguri de trecut in viata..., in anii care au urmat, eu, 'ficior de advocat' [tata reusise sa iasa din politie, odata cu venirea Militiei proletare si a redevenit jurist, avocat] dar 'dosarul de cadre' incepuse sa se arate; la inscrierea in cl. I-a, la Liceu (!), asa era atunci.., nu m-au primit, vecinul nostru, profesor la Liceul Ferdinand, s-a dus la director si i-a soptit 'asta stie sa cante la acordeon' si asa s-o facut ca am continuat scoala..., 

apoi, 

peste ani, candidat la ICF [ de 2 ori admis dar - respins la inscriere pe aceleas motiv, de la Secretariat - "unde-i trimiterea de la Com. de Partid"?]  s-a dus bunul meu 'pretin' Ticky Mladin, la rector si i-a spus 'asta stie sa cante la pian, o sa-ti faca o brigada...' si la a 3-a oara dupa 'admis' nu a mai fost 'unde-i trimiterea...? ; si i-am facut brigada lui 'Nea Sicky', iubitul nostru rector, fost celebru fotbalist la FC Carmen..., [ ie, cine mai stie...: popularul Dan Spataru, a cantat pe scena, prima data in viata lui, intr-un trio (Rogge, Schemiger) si era sa fim exmatriculati ca mai cantam si noi, cu orchestra ICF melodii 'interzise', de peste Ocean, jazz]; 

norocul meu a fost ca acest trio s-a largit si invatam impreuna pt. examene, asa se face ca la terminarea ICF [9,20 media generala] am fost 'plasat' la Viitorul, centrul experimental al EFS si asa au scapat de mine, ca trebuia sa ma puna asistent dar 'fara trimitere de la com. de partid'...m-am ales cu acest antrenorat.. si tare bine au facut, chair le multumesc...

ca veni vb. de multumesc, 

le mai multumesc si celor de la Dinamo care, militar fiind, la Compania Sportiva...1958, au dibuit ei ce-i cu 'originea mea burgheza' si ultimile 8 luni de stagiu le-am facut la o unitate de munca 'benevola'(UM 0168)..., am muncit pentru terminarea blocului de 7 etaje, din Plevnei, cel de langa Fac. de Stoma [blocul are si adapost anti-atomic, deh, chiar trebuie sa stiti cine statea acolo...?], asa m-am lasat de "sportivul lu' peste prajit" si am tot incercat la ICF pana am reusit sa intru si, apoi sa si ies ... si iata-ma cum am tot depanat amintiri legate de acest acordeon.....

Asa se face ca acest atashament m-o facut mai moale si am depanat asa niste amintiri.., amintiri...., amintiri !

Sa aveti cu totii o dupa-amiaza placuta si, cand ajungeti, ca mine, la 76 de ani / si la mai multi..., sa va aduceti aminte de subsemnatu'..... hiuhohha

M.O.

No comments:

Post a Comment

sau trimite comentariul tau la scanave@yahoo.com