Posted: 21 Sep 2012 02:44 AM PDT
Pentru
că am constatat un interes special din partea unor jurnalişti în a
trata subiectul proiectului rezidenţial Greenfield în legătură cu mine
şi mai ales pentru că abordarea acestora este, evident, rău intenţionată
în ceea ce mă priveşte, fac următoarele precizări, sper lămuritoare:
- Proiectul rezidenţial Greenfield a primit avizul Ministerului
Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Locuintei (MDLPL) în anul 2008,
atunci când ministru era domnul Laszlo Borbely.
- Eu am venit în fruntea instituţiei la aproape doi ani după aceea.
- Între timp, ministru mai fusese şi domnul Vasile Blaga.
- Cu toate acestea, materialele de presă sunt realizate în legătură
exclusiv cu numele meu, niciodată nefiind pomenit numele domnului
Borbely sau faptul că, la momentul emiterii avizului, în funcţie era
Guvernul Tăriceanu.
- Să nu se înţeleagă în niciun moment că insinuez vinovăţia domnului
ministru, dar, cum domnia sa nu are vreo vină, cu atât mai puţin pot fi
eu vinovată de ceva ce s-a făcut la MDLPL înainte ca eu să preiau
conducerea ministerului.
- În momentul în care, ministru fiind (2010), mi s-a adus la
cunoştinţă sesizarea făcută de către cetăţeanul Florian Ionuţ, în care
acesta reclama utilizarea de documente false de către S.C. Impact S.A.,
firma care solicitase avizul ministerului pentru Greenfield, am dispus
imediat Corpului de Control al ministrului să verifice documentaţia
utilizată în dosarul ce fusese aprobat în 2008.
- Vreau să se ştie că nu aveam obligaţia să cer acest control, aşa cum
nu au făcut-o nici miniştrii dinaintea mea. Puteam, în modul cel mai
legal, să îndrum petentul către instituţiile abilitate să cerceteze
falsul incriminat de acesta.
- Am avut însă dorinţa de a vedea cum stau lucrurile, o dorinţă care
vine din preocuparea constantă pe care o am, materializată în acţiuni şi
iniţiative legislative, pentru a întări disciplina în construcţii şi
realizarea unui cadru legal mult mai restrictiv în ceea ce priveşte
construcţiile în România.
- Controlul efectuat de cptre Corpul de Control al ministrului a
confirmat că domnul Florian Ionuţ avea dreptate în petiţia făcută.
- Acest control s-a finalizat cu un raport pe care l-am aprobat în 11.02.2010.
- În raport se propunea: iniţierea demersurilor de anulare a Avizului
nr.56/2008 şi înştiinţarea Inspectoratului de Stat în Construcţii cu
privire la inadvertenţele din documentaţia prezentată de cei de la S.C.
Impact S.A. la momentul avizării.
- După ce am aprobat raportul, acesta a plecat la direcţiile care urmau să-l pună în practică, în acord cu prevederile legale.
- Răspunsul Direcţiei Juridice a blocat însă acţiunea concretă. Din două motive:
- Pe de o parte, pentru că termenul de un an în care avizul mai putea fi contestat la instanţă trecuse.
- Pe de altă parte, pentru că, în conformitate cu normele legale,
ministerul nu se potea da singur în judecată pentru anularea unui act.
Acest lucru îl putea face doar cel care considera că a fost lezat de
emiterea avizului de către MDRT.
- Această situaţie i-a fost adusă la cunoştinţă domnului Florian
Ioniţă, cu sugestia să acţioneze în instanţă atât Primăria Capitalei,
cea care aprobase PUZ-ul proiectului Greenfield pe baza unor hârtii
posibil false, cât şi ministerul.
- De asemenea, Inspectoratul de Stat în Construcţii, aflat în
coordonarea MDRT abia din mai 2010, deci nu şi la momentul controlului
efectuat de Corpul meu de control, a efectuat 88 de verificări în teren
şi la PMB. Acestea au fost finalizate cu mai multe sancţiuni şi cu
sesizarea Prefectului pentru atacarea în instanţa de contencios a
autorizaţiei de construire, conform competenţelor.
- Trebuie menţionat că deja existau atunci plângeri penale făcute
împotriva celor de la S.C. Impact S.A. de către Direcţia Silvică Ilfov.
- Personal, nu am mai dispus un alt control pe aceeaşi temă în 2011 şi
nici nu mi-a mai fost adus la cunoştinţă un alt Raport al Corpului de
Control al ministrului.
- Deci, dacă există un astfel de document, el nu respecta procedurile legale.
- Mai important însă este faptul că, şi în condiţiile în care ar fi
ajuns la mine, nu aş fi putut să fac mai mult decât în cazul primului
raport.
- La fel cum nici ministrul actual nu poate să rezolve nimic, deoarece
nu MDRT este competent în astfel de situaţii, ci Parchetul şi
instanţele de judecată.
Aş vrea, totuşi, să ofer argumentele pentru care consider că
jurnaliştii care au scris despre mine în cazul Greenfield au dat dovadă
de rea-credinţă:
- Este aberant să fiu acuzată că nu am fost în stare să repar o
ilegalitate comisă, fără intenţie, din eroare, în timpul guvernării
Tăriceanu. Mie să mi se pună zeci de întrebări, iar cei în timpul cărora
s-a întâmplat ilegalitatea nici măcar să nu fie amintiţi.
- Despre aceste ilegalităţi fuseseră înştiinţaţi de domnul Florian
Ioniţă şi cei doi miniştri dinaintea mea (Laszlo Borbely şi Vasile
Blaga). Eu am fost însă singura care a dispus control, deşi este evident
că puteam să nu mă amestec.
- S-a forţat construirea unei legături între mine şi S.C. Impact S.A.
prin faptul că am o locuinţă realizată de această firmă, pe ideea de a
sugera un interes din partea mea pentru a proteja respectiva firmă.
- În realitate, casa respectivă este achiziţionată în rate începând cu
2004, când nu aveam o funcţie publică şi, de fapt, am subcontractat-o
de la o persoană fizică.
- Cred că este cel puţin exagerat ca un jurnalist, fie el cât de
interesat de spectaculos, să spună că achiziţionarea unei locuinţe în
2004 (şi nu în 2010 cum s-a scris în presă) s-a făcut cu gândul că în
2010-2011, eu, în calitate de ministru al Dezvoltării, aş fi putut să nu
iau în considerare un raport al Corpului de Control al MDRT pe care tot
eu l-am comandat!
- Drepturile mele la replică pe acest subiect au fost permanent
trunchiate şi răstălmăcite în aşa fel încât acuzaţiile formulate sau
doar sugerate de către unii jurnalişti să pară că rămân, de fapt, fără
răspuns.
- Ca deputat, ca fost ministru, deci ca persoană publică, dar şi ca
simplu cetăţean, regret situaţia în care se află domnul Florian Ioniţă
şi consider grav faptul că astfel de abuzuri, precum cel al
reprezentanţilor firmei S.C. Impact S.A., sunt posibile.
- Susţin cu toată convingerea că ele nu trebuie permise şi că cei care le săvârşesc trebuie să fie traşi la răspundere.
- În acelaşi timp însă, este total incorect ca interesul de a obţine
audienţă, reaua credinţă sau lipsa de profesionalism a unor jurnalişti
să mă aducă în situaţia de a mi se reproşa faptele altora.
- Cu atât mai mult cu cât singura mea implicare în acest caz a fost
dorinţa de a verifica şi rezolva situaţia creată, deşi, legal, aş fi
putut să nu mă implic.
- Rămân la părerea că, în cazul acestor jurnalişti, mi se aplică zicala: nicio faptă bună nu rămâne nepedepsită.
|
No comments:
Post a Comment
sau trimite comentariul tau la scanave@yahoo.com