INVENTIILE LUI TESLA INCEP SA APARA
Iata
deci, grupurile criminale care conduc Terra, in lupta lor pentru putere
si suprematie, in loc sa faca o lume mai buna cu ajutorul inventiilor
colosale ale lui Tesla, acestia nu fac altceva decat sa le foloseasca
impotriva umanitatii. Stim foarte bine cum organizatiile criminale
precum CIA,KGB, Mossad dar si guvernul USA si multi altii au vanat
necontenit inventiile lui Tesla spre a le folosi in scopuri distructive
si asupritoare asupra altor popoare.
Arma
viitorului care constă într-o rachetă ce lansează atacuri pe cale
electromagnetică a fost testată cu succes, în premieră, de către
compania Boeing. Aceasta este capabilă să lase un întreg oraş fără
curent electric sau sisteme de comunicaţie.
Cercetătorii
în domeniul armamentelor au reuşit să creeze o armă care poate fi
folosită în viitor pentru a pune la pământ orice sistem de comunicaţie
din lume bazat pe electricitate.
Cu
ajutorul unei rachete ce poate fi lansată dintr-un avion, clădiri
guvernamentale sau centre de comunicaţii pot fi complet afectate de
câmpul electromagnetic pe care racheta îl transmite. Cercetătorii care
au inventat racheta susţin că această armă nu afectează în niciun fel
sănătatea oamenilor, scrie Daily Mail în ediţia sa electronică. Se
crede că această rachetă şi sistemul ei sunt suficient de puternice
pentru a reuşi să penetreze buncărele subterane din Iran. Cu toate
acestea, experţii se tem că, ajunsă în mâinile cui nu trebuie, arma
poate produce pagube semnificative. Compania Boeing a testat această
rachetă în Utah, Statele Unite ale Americii, unde a fost lansată asupra
unui centru de atrnemanent. Testul a fost
catalogat
drept un succes, deoarece arma a reuşit să închidă toate sistemele
electronice de comunicare din acest centru. Mai mult de atât, Boeing
susţine că testul a fost atât de bun, încât până şi camera amplasată pe
avionul care a lansat racheta şi trebuia să filmeze procesul s-a închis.
Din motive de securitate Boeing nu a făcut public niciun material video din timpul testului.
“Această
armă deschide o nouă eră. Putem lovi orice ţintă dorim cu ajutorul
acestei rachete. Cunoaştem toate capabilităţile armei şi ne dorim să
reuşim implementarea ei cât mai repede. Foarte multe ţări din ziua de
astăzi depind de curentul electric pentru comunicaţii şi multe alte
procese, aşa că arma chiar îşi are rostul“, a declarat Keith Coleman, managerul în cadrul programului de testare a rachete, conform sursei citate.
CATE CEVA DESPRE TESLA:
MARELE SAVANT
Nicolae Tesla (Nikola Tesla, 1856-1943), considerat de canalul
Discovery ca fiind unul dintre „cei mai mari 100 de americani”, este
geniul sub care stă dezvoltarea actuală a omenirii. El a fost un mare
vizionar, multe din ideile sale nefiind înţelese nici astăzi şi
constituind o permanentă sursă de dispută între marile puteri.
Ciudatele
schimbări de climă şi cutremure care s-au constatat în ultima vreme
sunt considerate rezultatul unor aparate care au la bază descoperirile
acestui mare inventator. Tesla a ajuns la concluzia că vremea ar putea
fi controlată cu ajutorul energiei electrice. In primavara lui 1898,
Tesla demonstreaza public dirijarea prin radio, la mare distanta, a unui
vas fara echipaj. De numele său se leagă celebrul experiment
Philadelphya şi primul contact cu alte civilizaţii, savantul
recepţionând din spaţiu un semnal radio repetat. Pentru această
descoperire a fost ridiculizat de contemporani.
Tot lui îi datorăm şi primul sistem de comunicaţie wireless,
primii roboţi, prima telecomandă, ideea de vehicul cu decolare
verticală ş.a. Tesla a propus o schemă care arăta ca un science-fiction:
un sistem global de comunicaţii fără fir pentru a transmite mesaje
telefonice dincolo de ocean; pentru a transmite ştiri, muzică, rapoarte
privind piaţa bursieră, mesaje private, a securiza comunicaţiile
militare, şi care tranmitere de imagin în orice colţ al lumii. „Când
comunicaţia fără fir va fi aplicată pe scară largă, pământul va fi
transformat într-un creier uriaş, capabil să răspundă în oricare colţ al
său”. Această viziune a sa nu a fost realizată nici astăzi, la peste 60
de ani de la moartea sa. Nici marile sale realizări privind
transmiterea energiei electrice fără fire nu au fost puse în
practică. Mileniul acesta este fără îndoială mileniul Tesla.Anii tinereţii
Cand
zici Nicolae Teslea te gandesti la istro-romanul devenit cetatean
american, omul de stiinta si inventatorul prolific in domeniul electro
si radiotehnicii, descoperitorul campului magnetic invartitor. Tot el a
inventat si sistemul bifazat de curent electric alternativ si a studiat
curentul de inalta frecventa. El a construit primele motoare asincrone
bifazate, generatoarele electrice, transformatorul electric de inalta
frecventa etc. In atomistica, a cercetat fisiunea nucleelor atomice, cu
ajutorul generatorului electrostatic de inalta tensiune.
Este
considerat de biografii americani ca fiind un emigrant de origine
sârbă. În realitate el a fost istro-român, nascut in noaptea de 9 spre
10 iulie 1856 ca fiu al preotului ortodox Milutin Teslea si al Gicai
Mandici. Familia tatalui era de graniceri antiotomani, in fostul imperiu
austro-ungar. Numele initial de familie era Draghici, dar el a fost
inlocuit in timp, prin porecla de Teslea, dupa meseria transmisa in
familie, de dulgher (teslari).
Henri
Coanda il prezinta pe marele inventator Tesla ca roman banatean din
Banatul sarbesc, dar realitatea era ca prietenul sau Nicolae era
istro-roman din Croatia. Coandă afirma: « Daca acum, sa zicem, 150 de
ani, s-ar fi spus, ar fi venit cineva sa ne spuna cum spunea Teslea
Nicolae, Teslea, romanul din Banat: “Voi face lumina electrica, adica
lumina, voi face asta miscand o bucata de fier in fata unui fir de
arama”, lumea l-ar fi inchis ca nebun”. Provincia Lica era locuita
compact de istro-romanii morlaci, inca din sec. XV-XVI. Gospici se afla
la cativa kilometri de tarmurile Marii Adriatice, iar satul Similian la
12 km de Gospici, satul fiind patria lui Tesla. Tatăl său dorea ca el să
devină preot, cu toate că el se simţea atras de ştiinţele exacte. La 17
ani, Tesla s-a îmbolnăvit de holeră şi a obţinut o concesie din partea
tatălui său: bătrânul Tesla i-a promis că dacă va supravieţui, va primi
permisiunea să urmeze cursurile de inginerie de la Politehnica din Graz
(1875-1881), unde avea sa îşi înceapa seria descoperirilor. Lucrează
apoi la Budapesta, la Paris, in cadrul Companiei Edison (1882),
Strasbourg (1884), dupa care pleacă în America.
Tesla
a fost înntreaga sa viaţă obsedat de ideea electricităţii. La vârsta de
24 de ani are şi primul mare răspuns. El însuşi povesteşte: “Într-o
după-amiază, veşnic prezentă în mintea mea, făceam o plimbare în parc,
alături de un prieten, recitând poezii. Pe atunci, ştiam cărţi întregi
pe de rost. Una dintre acestea era Faust a lui Goethe. Soarele tocmai
apunea, amintindu-mi de un pasaj celebru; ideea mi-a venit ca o
străfulgerare de lumină, şi într-o secundă adevărul era dezvăluit. Cu un
băţ, am desenat pe nisip diagrama pe care 6 ani mai târziu am
prezentat-o în cadrul alocuţiunii de la Institutul American de Inginerie
Eelectrică”. Era motorul cu curent alternativ, o descoperire
tehnologică care în curând avea să schimbe lumea.
Sosirea în America
Tesla
ajunge în America având la el doar o scrisoare de recomandare din
partea unui prieten al lui Edison din Europa. La sosire se arata complet
şocat: “Ceea am lăsat în urmă era frumos, artistic şi fascinant sub
toate aspectele; ce am văzut aici era lipsit de fineţe şi inatractiv.
America e cu un secol în urma Europei”.
Electricitatea
a fost introdusă în New York la finele anilor 1870. Lampa incandescentă
a lui Edison a facut ca cererea pentru curentul electric sa explodeze.
Fabrica sa de curent direct din Pearl Street (Manhattan) devenea rapid
monopol. Edison ştia prea puţin despre curentul alternativ şi nu vroia
să înveţe mai mult. L-a angajat totuşi pe Tesla, oferindu-i 50.000
pentru perfectionarea generatoarelor si motoarelor electrice Edison.
Tesla şi-a îndeplinit sarcina dar… nu aprimit nici un cent în afară de
următorul comentariu: “Când vei deveni un american complet matur vei şti
să apreciezi o glumă americană”. Şocat şi desgustat, Tesla a demisionat
imediat.
Ideile
sale privind curentul alternativ pe care-l folosim azi aveau să se
materializeze fiind sprijinit de un investitor. Patentele i-au fost apoi
cumpărate de compania Westinghouse alături de care va continua până la
realizarea “oraşului luminilor”. Cu prilejul Târgului Internaţional de
la Chicago deschis pe 1 mai 1893, cei 27 de milioane de vizitatori au
văzut cum s-au aprins sute de lumini incandescente. Aceasta doar
datorită invenţiilor sale privind sistemele de curent alternativ. Era
abia începutul luptei sale cu Edison…
Nikola Tesla – proiectul Niagara
Încă
din copilărie, Tesla visase să poată folosi puterea apelor pentru
producerea electricităţii. În mintea lui el vedea mereu roata care l-ar
putea ajuta. Pe 16 noiembrie 1986, proiectul cascada Niagara, era
finalizat după cinci ani de eforturi, momente de renunţare şi
neîncredere, crize financiare şi milioane de dolari investiţi. Prima
hidrocentrală era acum funcţională. Autorul acestui proiect, care
multora păruse o fantezie, era tocmai Tesla.
După
succesul cu Niagara, Tesla a revenit la munca sa
preferată-experimentarea. Întors la laboratorul său de pe Grand Street,
în New York City, Tesla a fost absorbit în cercetarea electricităţii de
înaltă frecvenţă. Un număr de descoperiri ştiinţifice începuse să arunce
lumină asupra fenomenului frecvenţelor înalte. În 1873, în Anglia,
James Clerk Maxwell, a demonstrat matematic că lumina este o radiaţie
electromagnetică-lumina era electricitate vibrând cu frecvenţe foarte
înalte.
Tesla
şi-a început cercetările privind frecvenţele prin construirea unor
generatoare rotative de curent alternativ care puteau ajunge la viteze
mai mari ; dar când se apropiau de 20000 de rotaţii pe secundă, maşinile
se rupeau în bucăţi. Răspunsul a venit cu un instrument remarcabil
cunoscut şi azi drept bobina lui Tesla. Utilizând frecvenţe înalte,
Tesla a realizat primul neon şi iluminarea fluorescentă. Tot el a
realizat primele fotografii cu raze X.Cine a inventat radioul?
Cele
mai multe enciclopedii îl prezintă pe Marconi drept inventatorul
radioului. Însă primul brevet pentru aplicaţii radio a fost obţinut de
către Tesla. La începutul lui 1895, Tesla era pregătit să transmită un
semnal la 50 de mile, la Weat Point, New York .Dar în acel an, dezastrul
a lovit. Un foc i-a mistuit laboratorul, distrugându-i munca.
În acelaşi timp, pe 12 decembrie 1901, Marconi a transmis şi a receptat primele semnale dincolo de oceanul Atlantic.
Otis Pond, un inginer care lucra pentru Tesla, i-a spus “Se pare că Marconi ţi-a luat-o înainte”. Tesla i-a replicat: ”Marconi e un băiat bun. Lasă-l să continue. Foloseşte 17 din patentele mele”.
Dar încrederea calmă a lui Tesla avea să fie zdruncinată în 1904, când
Oficiul American pentru Patente, surprinzător a revenit asupra
deciziilor sale anterioare şi i-a dat lui Marconi patentul pentru
inventarea radioului.
Motivele
pentru această decizie nu au fost niciodată complet explicate, dar
puternica susşinere financiar-bancară a lui Marconi în SUA ar putea fi o
explicaţie.
Tesla continuă seria descoperirilor
În
1898 Tesla face o demonstraţie care îi stupefiază pe participanţii de
la o expoziţie la Madison Square Garden: prima navă controlată prin unde
radio. Nava în miniatură se mişca pe un lac artificial, încât cei
prezenţi au crezut că o controlează cu mintea. Tesla îşi amintea “Când a apărut prima oară a creat o impresie pe care nici o altă invenţie de-a mea n-a produs-o”. Acestea au fost ”începuturile unei rase de roboţi, oameni mecanici, care vor face munca laborioasă a omenirii” după cum aprecia genialul inventator. Puţini însă îşi mai amintesc de această uriaşă contribuţie a sa ca fondator al roboticii.
Tesla: zeul fulgerului
Experimentul de la Colorado este poate evenimentul cel mai învăluit de mister şi secrete.
Ideea de la care a pornit acest experiment este legată de o furtună. Tesla povesteşte: ”Observam
undele staţionare. Deşi pare imposibil, această planetă, în ciuda
dimensiunilor sale, se comportă ca un conductor de dimensiuni mici.
Semnificaţia extraordinară a acestui lucru în ceea ce priveşte
transmiterea energiei wireless, mi-a devenit clară. Nu numai că puteam
transmite orice mesaj telegrafic fără fire oriunde, dar şi să imprim la
orice distanţă de pe glob slabele modulaţii ale vocii umane, mai mult,
să transmit energie, în cantităţi nelimitate oriunde pe glob, fără
pierderi.”
Aici Tesla a construit o staţie experimentală, cu 2 bobine absolut uriaşe. Şi astăzi se mai pune întrebarea „A reuşit Tesla să transmită energia wireless?”
Într-un articol Tesla a susţinut că a reuţit să aprindă de la distanţă,
fără fire, lămpile oraşului, producând tensiuni de peste 12 milioane de
volţi. Cert este că oamenii au putut vedea cel mai mare fulger produs
vreodată de mâna omului: peste 40 metri. Tunetul s-a auzit la o distanţă
de peste 22 de mile, iar o aură albastră a înconjurat întreaga zonă.
Oameniia
au putut vedea pe stradă mici scântei electrice, fluturii aveau aripi
înconjurate de lumină, iar la robinet curgeau pe lângă apă, curenţi
electrici. Tesla era un adevărat vrăjitor. Tesla a ajuns la concluzia că
atunci când fulgerul loveşte pământul, crează unde puternice care
traversează pământul.
Dar
pământul nu este numai conductor, ci şi puternic electrizat, cu un
poteanţial imens. Dacă s-ar reuşi creşterea amplitudinii încărcăturii
energetice a pământului prin mijloace artificiale, energia electrică ar
putea fi oriunde extrasă direct din pământ.
Timp
de 9 luni Tesla a continuat seria experimentelor. Uimitorul inventator a
descoperit frecvenţa de rezonanţă a pământului, reuşind să producă primul cutremur artificial.
Ela plasat un oscilator în pământ, care a rezonat la aceeaşi frecvenţă
cu a Pământului. Abia după aproape un secol, ştiinţa a reuşit să
demonstreze veridicitatea acestei teorii. Completarea făcută de Tesla
este absolut surprinzătoare şi azi: între război şi cutremure există o
legătură directă. Explozile de mină, torpile, rachete, ca să nu mai
vorbim de experimentele nucleare, dezvoltă forţe reactive uriaşe care se
propagă pe întreg globul. Efectul lor poate fi multiplicat extraordinar
de mult prin rezonanţă. “Acţiunea combinată a exploziilor de orice
natură poate produce mişcări tectonice în orice parte a globului, şi un
cutremur dezastruos în Italia poate fi rezultatul unei explozii în
Franţa. Faptu că omul poate produce astfel de convulsii ale pământului
nu poate fi pus la îndoială. Depinde dacă o face cu un scop bun sau
rău.” (Nicolae Tesla). Asta mă duce cu gândul la valul de cutremure,
inundaţii, tornade care au afectat pământul în ultima vreme. Aş aduga:
da oamenii, în inconştienţa lor, pot distruge pământul.
Tot la Colorado, Tesla a receptat un semnal repetat din spaţiu, susţinând astfel existenţa altor civilizaţii
în spaţiu. Ar fi practic imposibil ca din miliardele de planete, una
singură să fie locuită: Pământul. Pentru aceste afirmaţii a fost
ridiculizat în presa vremii.
Când s-a întors la New York, de la Colorado Spring, a scris un articol senzaţional pentru revista Century Magazine. În această viziune detaliată şi futuristică, el a descris un mijloc de a tapping energia
solară cu ajutorul unei antene. El a sugerat că vremea ar putea fi
controlată cu ajutorul energiei electrice. A vorbit despre maşini care
ar face războiul imposibil. Şi a propus un sistem global de comunicaţie
fără fire. Pentru cei mai mulţi oameni aceste idei erau practic de
beînţeles, dar Tesla nu putea fi subestimat.
Articolul
a atras atenţia unuia dintre cei mai influenţi oameni, J. P. Morgan. Un
oaspete frecvent în casa lui Morgan, Tesla a propus o schemă care arăta
ca un science-fiction: ”un sistem global” de comunicaţii fără fir
pentru a transmite mesaje telefonice dincolo de ocean ; pentru a
transmite ştiri, muzică, rapoarte privind piaţa bursieră, mesaje
private, a securiza comunicaţiile militare, şi care tranmitere de imagin
în orice colţ al lumii. „Când comunicaţia fără fir va fi aplicată pe
scară largă, pământul va fi transformat într-un creier uriaş, capabil
să răspundă în oricare colţ al său”, i-a spus Tesla lui Morgan.
Morgan
i-a oferit lui Tesla 150 000 de dolari pentru a construi un turn de
transmisie şi o fabrică de energie. O sumă mai realisă ar fi fost 1 000
000, dar Tesla a acceptat şi şi-a început munca imediat, însă turnul
viselor sale nu a putut fi realizat pentru că Tesla a pierdut finanţarea
lui Morgan, investitorul dorind rezultate imediate.
Tesla „un mistic mereu genial”
Lumea devine petru Tesla „o lume oarbă, lipsită de curaj şi neîncrezătoare”,
dar nu îşi pierde nici o clipă încrederea în ideile sale.Este tot mai
retras, şi petrece mult timp în parc hrănind porumbeii. Către sfârşitul
lui 1920, Tesla a început să se împrietenească cu un binecunoscut poet
german şi mistic, George Sylvester Viereck. Deşi era aproape un pustnic,
tesla lua uneori parte la petrecerile de cină festivă oferite de
Viereck şi soţia sa. Cu un talent înăscut. Tesla a scris un poem
straniu, pe care l-a dedicat prietenului său. Se numea “Fragmente de
bârfă olimpiană” şi era o critică acidă a oamenilor de ştiinţă din
zilele acelea. Încep să apară zvonuri, fiind, întocmai ca şi Eminescu,
acuzat de nebunie. De ce trebuie oare să numim pe cei ce nu-i înţelegem
“nebuni”?
Ideile
sale continuă să vină, parcă din sience-fiction pentru contemporanii
săi, dar chiar şi pentru noi azi. Tesla descrie pentru prima dată
RADARUL. Ideea lui era de a transmite unde radio de înaltă frecvenţă,
care să se reflecte din structura navei pe un ecran fluorescent. Ideea
era mult prea avansată pentru acele vremuri, dar era prima descriere a
radarului. Tot el a fost primul care a vorbit de o eră în care vehicule
de zbor fără aripi, teleghidate, puteau fi trimise cu încărcătură
explozibilă asupra duşmanului.
O armă anti-război
Tesla
nu a fost un om al viitorului, dar şi un mare filosof. De fapt toate
proiectele sale au avut ca scop declarat progresul umanităţii. „Pacea nu poate veni decât ca o consecinţă a iluminării umanităţii”.
Cu toată evoluţia tehnică a umnităţii, evoluţia morală este încă
departe. Suntem precum un uriaş cu membre puternice şi creier slab.
El
s-a gândit la mijloc tehnic pentru a pune capăt problemelor de război.
Credea că războiul poate fi transformat „într-un simplu spectacol al
maşinilor”. În 1931, la o conferinţă de presă, a anunţat că este pe
punctul de a desoperi o nouă sursă de energie. Întrebat referitor la
natura sursei, Tesla a replicat „Ideea mi-a venit ca un şoc extraordinar.În acest moment pot doar să spun că va veni dintr-o sursă complet nouă şi nebănuită”.
Norii războiului se abăteau din nou asupre Europei. Pe 11 iulie 1934, pe prima pagină a New York Times se putea citi mare “La 78 de ani, Tesla descoperă o nouă rază mortală”. Articolul raporta că noua invenţie „va
trimite particule deatmosferă concentrate prin aer, cu o energie atât
de mare încât va doboră o flotă inamică de 10000 de avioane de la
odistanţă de 250 de mile”. Tesla declara că noua rază mortală va
face războiul imposibil, oferin fiecărei ţări un “zid chinezesc
invizibil”. Era de fapt un scut energetic, care şi azi pare doar un
produs al imaginaţiei. Din păcate ideea sa de pace a fost vânată în tot
acest timp pentru a fi transformată în cea mai redutabilă armă. Chiar
după ce a anunţat că a finalizat cercetările privind „raza mortală”, în
1943 Tesla moare, luând
secretul cu el în mormânt.Era în plin război mondial.Tocmai de aceea
moartea sa nu este lipsită de controverse.
Moartea lui Tesla – misterul documentelor
LA SCURT
timp după marea sa descoperire, Tesla moare, în plin război mondial.
Invenţia lui putea schimba oricând soarta războiului, deci era firesc ca
documentele şi notele savantului să devină o “comoară” vânată de
serviciile secrete. FBI-ul s-a pus în mişcare, de teamă ca acestea să nu
ajungă pe mâna Axei sau a sovieticilor.
A
doua zi după moartea lui Tesla, dimineaţa, nepotul acestuia, Sava
Kosanovic – oficial iugoslav dornic de avansare, suspectat că ar avea
legături cu partidul comunist din ţara sa – se grăbea să ajungă în
camera unchiului său de la hotelul New Yorker. Până când a ajuns
el, corpul lui Tesla fusese deja ridicat, iar Kasanovic bănui că cineva
scormonise deja prin lucruri. Avea dreptate: lipseau documente tehnice
şi un caiet negru cu câteva sute de pagini, câteva dintre ele marcate
“Guvernul” – pe care el ştia că unchiul său le păstra.
Documentele
rămase au fost preluate de autorităţi şi anlizate de Biroul de
Cercetare Ştiinţifică şi Dezvoltare. Concluzia dată publicităţii era
menită să distragă atenţia de la importanţa uriaşă a muncii savantului:
“Ideile şi eforturile lui Tesla din ultimii 15 ani au, în principal, un
caracter speculativ, filosofic şi într-o oarecare măsură de promovare,
adeseori referindu-se la producerea şi transmiterea fără fire a energiei
electrice; nu sunt prezentate metode şi principii noi, solide şi
funcţionale pentru a le pune în practică”. În 1952, restul de documente
şi bunuri ale lui Tesla au fost trimise lui Sava Kosanovic, la Belgrad.
Aici a fost creat un muzeu în onoarea marelui inventator. Timp de mulţi
ani, în timpul regimului comunist al lui Tito, sovieticii au fost
singurii care au avut acces la
documente.
Pe
tot parcursul Războiului Rece, confruntarea s-a dat în jurul realizării
practice a armelor şi surselor de energie propuse de Tesla. Se urmărea
crearea unei arme care să protejeze America de un eventual război
nuclear. Oficial, proiectul a fost un eşec. În realitate, nu se ştie
până unde au mers realizările. Ideile lui Tesla sunt şi astăzi
insuficient înţelese şi valorificate. Să nu uităm că el a propus ca
sursă de energie forţa gravitaţională sau magnetismul, ori că este
părintele armelor numite azi “psihotronice” care presupun un control al
minţii umane prin intermediul undelor de înaltă frecvenţă, cu efectul
îmbolnăvirii subite sau morţii.
OZN-UL DE ASTAZI:
Tesla a brevetat o maşină de zbor (foto)
care prin descrierile făcute de el însuşi este asemănătoare cu ceea ce
noi numim azi OZN. Maşina se poate deplasa în orice direcţie, are
decolare verticală şi foloseşte un motor alimentat wireless cu energie
electrică, asfel că poate staţiona mult timp în aer. Tesla o destina
uzului militar, dar şi celui civil, pentru a înlocui…automobilul. Este
foarte probabil că ea a fost de mult fabricată, dar din considerente
economice şi de altă natură, nu a trecut în uzul frecvent.
Ce
ar însemna de exemplu o astfel de maşină pentru industria automobilului
sau cea aeronautică? La fel ca mai toate marile descoperiri, ea va fi
utilizată pe scară largă cu mari întârzieri, poate chiar de secole. Cea
ce noi numim azi progres tehnologic avansat, s-a realizat în urmă cu un
secol, dar abia acum a ajuns pe piaţă. Este păcat că interesele
financiare, care impun exploatarea la maxim a unei descoperiri, şi abia
apoi perfecţionarea, întârzie atât de mult progresul omenirii.
Descrierea acestui aparat o va face chiar Tesla, în numeroasele articole publicate în marile reviste americane:
„În
urmă cu 20 de ani, credeam că voi fi primul om care va zbura, că eram
pe punctul de a realiza ceva unic. Munca mea se desfăşura în domeniul
electricităţii şi nu mi-am dat seama că motoarele cu benzină se
dezvoltaseră atât de mult încât puteau face un avion fezabil. La vremea
aceea, lucram la transmisia fără fire a energiei electrice. Ideea mea
era să construiesc o maşină de zbor propulsată de un motor electric,
alimentat cu energie de la staţiile de la sol. Încă nu am realizat
aceasta, dar sunt sigur că o voi face la timpul potrivit. Când am aflat
că am fost anticipat de cercetători din alte domenii, am început să
studiez problema zborului din alte unghiuri. Devenea o problemă de
mecanică, nu de electricitate. Ştiam că există surse de energie mai bune
decât cele de acum, şi prin eforturi îndelungate,
după ani de zile, am înţeles posibilitatea utilizării principiilor
vâscozităţii şi aderenţei fluidelor în construcţia motorului meu”.
“Acum că am realizat motorul, următorul pas este maşina perfectă de zbor.”
Un avion care să folosească motorul dumneavoastră?, a întrebat
reporterul. Răspunsul lui Tesla este surprinzător şi acum, după aproape
100 de ani. “Maşina de zbor a viitorului – maşina mea de zbor – va fi
mai grea decât aerul, dar nu va fi un avion. Nu va avea aripi şi nici
propulsoare. Va fi solidă şi stabilă. Văzută la sol, nici nu îţi dai
seam că e un aparat de zbor. Totuşi, va putea zbura în orice direcţie în
perfectă siguranţă, la viteze mult mai mari decât cele atinse până
acum, în ciuda curenţilor de aer verticali şi a golurilor de aer. Va
putea urca şi în astfel de curenţi dacă e nevoie, staţiona în aer
perioade mari de timp, chiar şi la viteze foarte mari ale vântului.
Puterea sa de zbor nu va depinde de
aripi, ca la păsări, ci de acţiuni mecanice pozitive”.
“Prevăd
o dezvoltare a maşinilor de zbor care să o depăşească pe cea a
automobilului. Mă aştept la o contribuţie importantă a domnului Ford la
realizarea acestui progres. Problema locurilor de parcare şi a
drumurilor aglomerate va fi rezolvată. Turnuri de parcare se vor înălţa
în marile oraşe, iar şoselele se vor înmulţi doar atât cât este nevoie.
În final, şoselele vor deveni inutile pentru că civilizaţia va abandona
roţile pentru aripi”.
“Copilul visurilor lui Tesla”, cum numea inventatorul maşina sa de zbor, aşteaptă să fie redat oamenilor.
Previziunile lui Tesla
Cu
toţii am auzit de previziunile lui Nostradamus, dar puţini ştiu că
Tesla a văzut cu claritate ştiinţifică şi a contribuit la creerea
viitorul nostru. Viziunile sale aruncă lumina peste multe din
actualelele noastre probleme.
“Potrivit
unui teorii care a fost acceptată, fiecare atom se diferenşiază
printr-o mişcare de rotaţie continuă de eter, întocmai ca un vârtej
într-un lac liniştit. Eterul, atunci când este pus în mişcare, devine
materie. O dată ce mişcarea se opreşte, eterul revine la starea sa
normală. Apare astfel extraordinara posibilitate ca omul să poată să
facă materia să apară şi să dispară, cu condiţia să aibă instrumentele
potrivite pentru a iniţia şi a opri aceste vârtejuri de eter. La comanda
sa, aproape fără nici un efort, vechile lumi vor dispărea şi altele noi
vor înflori. Omul ar putea modifica mărimea planetei, controla
anotimpurile, modifica distanţa faţă de Soare, sau călăuzi eterna sa
calătorie pe orice drum din Univers. Ar putea provoca cicniri de planete
pentru a produce sori şi stele, căldura şi
lumina sa.; ar putea crea viaţa în toate formele sale infinite. A
realiza prin propria voinţă naşterea şi moartea materiei, ar fi cea mai
mare reuşită a omului, transformându-l în stăpânul creaţiei fizice,
împlinindu-şi astfel destinul său”.
“Dacă
reuşim să eliberăm energia din atomi sau să descoperim un o sursă de
energie ieftină şi inepuizabilă, disponibilă în orice zonă de pe glob,
această realizare, în loc să fie o binecuvântare, poate aduce dezastrul
omenirii, determinând disensiuni şi anarhie, cea ce va duce în final la
mult urâtul regim al forţei. Cel mai mare bine vine din dezvoltarea
tehnică care duce la unificare şi armonie, iar transmiterea wireless se
înscrie în această linie. Prin intermediul acestui sistem, vocea umană
va putea fi reprodusă oriunde, iar fabricile vor furniza energie de la
mare depărtare de hidrocentrale; maşinile aeriene vor fi propulsate în
jurul Pământului fără oprire, iar energia Soarelui va fi controlată
pentru a crea lacuri şi râuri pentru a fertiliza marile deşerturi”.
“(…) va
fi posibil pentru naţiuni să lupte fără armate, nave sau arme, cu arme
mult mai teribile, care au o capacitate de acţiune distructivă
nelimitată. Un oraş, aflat la orice distanţă de inamic, poate fi distrus
– şi nici o forţă din lume nu poate opri aceasta. Dacă vrem să prevenim
o calamitate apropiată şi transformarea globului într-un infern, ar
trebui să accelerăm dezvoltarea maşinilor zburătoare şi a transmisiei
energiei wireless fără de întârziere, cu toată puterea şi resursele
naţiunii”. Tesla ştia de bomba atomică, întrucât Einstein l-a
vizitat în noiembrie 1933, aflând de cercetarile lui asupra fisiunii
nucleare. Este foarte probabil, că beneficiind de arhiva lui Tesla, după
moartea acestuia, Einstein să fi realizat bomba atomică. Iar pericolul
distrugerii pământului este un pericol
real al secolului nostru, când orice nebun poate declanşa un război
atomic. Şi ce bine seamănă noile arme cu cele descrise de Tesla! Nu sunt
oare ele produse având la bază cercetările sale? Vă las să vă
răspundeţi singuri.
“Implicarea
femeii în noi domenii de acţiune, uzurparea graduală de catre ele a
conducerii bărbaţilor, va disipa sensibilitatea feminină, va reduce
instinctul matern, astfel că maternitatea şi căsătoria vor părea
neplăcute şi civilizaţia umană se va apropia tot mai mult de civilizaţia
perfectă a stupului de albine. Urmează o nouă ordine a sexului –
conducerea de către femei. Veţi comunica instantaneu, printr-un simplu
echipament de buzunar. Avioanele vor zbura fără piloţi, ghidate de la
sol prin unde radio. O cantitate uriaşă de energie va fi transmisă fără
fire. Cutremurele vor deveni din ce în ce mai frecvente. Zonele
temperate vor deveni foarte reci sau toride. Şi cele mai multe dintre
acestea sunt foarte aproape să se producă”.
Când
se va anunţa că s-a descoperit transmisia energiei fără fir, vom şti că
este de fapt o realizare veche a lui Tesla. Iar restul, le trăim la
aproape un secol de când marele inventator le-a descris…
Tesla
ne-a oferit şi răspunsul la întrebarea fundamentală, pe care ne-o punem
toţi cei nu ne considerăm urmaşi de maimuţe “Ce este viaţa?”.
“Ştiinţa
modernă declară: Soarele este trecutul, Pământul prezentul, iar luna
viitorul. Dintr-o masă în flăcări ne-am născut, şi într-o masă îngheţată
o să ne transformăm. Legea naturii este nemiloasă, şi suntem în mod
irezistibil atraşi de destinul nostru. Lordul Kelvin ne dă o şansă
redusă de viaţă: circa 6 milioane de ani, după care lumina Soarelui se
va stinge, iar Pământul nostru va deveni un deşert de gheaţă, căzând în
noaptea eternă. Totuşi, va rămâne o strălucitoare scânteie de viaţă,
existând şansa să reaprindă viaţa pe o stea îndepărtată. Această
posibilitate există într-adevăr”. Iată şi răspunsul: originea
spaţială a omului conferă răspunsuri la multe din marile mistere ale
omenirii. Poate şi de aceea, ea nu se vrea a fi
cunoscută.
No comments:
Post a Comment
sau trimite comentariul tau la scanave@yahoo.com