PERICOL NAŢIONAL - Daţi mai departe
"Mergeţi la vot în număr mare!"
Manifestul către români al prof. acad. Dinu C. Giurescu
Acasă » Actualitate
ROMANI! Mergeti la vot in numar mare, pentru ca: la o prezenta a romanilor de peste 60-65% UDMR-ul (care din 22 de ani a guvernat 13,7 ani - cel mai mult) nu mai intra in parlament si nu mai poate santaja partidele cu care se va alia, in cazul unei prezente mici.
ROMANI! Mergeti la vot in numar mare, pentru ca: la o prezenta a romanilor de peste 60-65% UDMR-ul (care din 22 de ani a guvernat 13,7 ani - cel mai mult) nu mai intra in parlament si nu mai poate santaja partidele cu care se va alia, in cazul unei prezente mici.
Poate ne trezim o data pentru totdeauna si le dam o lectie...
Daca sunteti patrioti, dati mai departe!
DINU C. GIURESCU: "Am sentimentul că sunt în 1940, în preajma prăbuşirii hotarelor noastre"
Iniţiativa de
a desfiinţa judeţele se înscrie într-un şir de acţiuni care sunt
menite, pe de-o parte, să destrame unitatea teritorială a ţării şi, pe
de altă parte, să şteargă identitatea noastră naţională.
Se
anulează, cu o trăsătură de pix, toată această întocmire care are
o vechime între 600 şi 700 de ani, intrată în conştiinţa noastră, a mea.
Eu sunt din Vlaşca mai întâi, apoi din Argeş, şi pe urmă, evident, sunt din România, fiindcă Vlaşca şi Argeşul sunt parte din România.
Ce
facem? Ştergem cu buretele, ştergem cu pixul - tot? Unde voi fi? Din
regiunea 1, cetăţeanul cu codul numeric personal cutare, pe care îl
înscriu cu două-trei semne acolo, într-o listă şi, în felul acesta, am robotizat întreaga Românie.
Eu nu mai aparţin unui judeţ, nu mai aparţin României.
Aparţin unor sigle, unor numere înscrise… E trist!
Aşadar, ce se întâmplă acuma cu desfiinţarea judeţelor se înscrie în două tendinţe foarte clare din ultimii ani.
Pe de o parte destrămarea teritorială a României şi, pe de altă parte, ştergerea identităţii noastre ca români.
Am să enumăr câteva argumente:
● Primul: regiunile de dezvoltare ●
Acel faimos proiect, din păcate al UDMR-ului: 50.000 Km², taie Transilvania în două, pe linia trasată de arbitrajul de la Viena din ’40.
Acesta este un fapt.
Acesta este un fapt.
● Al doilea: statutul minorităţilor ● care se pregăteşte.
Dacă
se adoptă, prin formulă magică a asumării răspunderii, vom crea zeci de
autonomii teritoriale, sub pretextul autonomiilor culturale.
Autonomii teritoriale în Transilvania care vor face tranziţia de la judeţele secuieşti, şi până la graniţa cu Ungaria.
● Al treilea argument: legea arhivelor ●
În speţă întoarcerea arhivelor la emitent!
Dumneavoastră ştiţi ce înseamnă asta? Să le întorc unde?
Emitentul a fost până în 1918 Ungaria sau Austria. Acolo le întorc?
Eu cred că nu-şi dau seama oamenii de catastrofa pe care o pregătesc României.
Dacă le-aş propune Statelor Unite să întoarcă arhivele de la Arhivele Naţionale Centrale din Washington
DC la diferiţii emitenţi, eu cred că s-ar uita şi ar spune probabil că
este un act de trădare naţională, de destrămare a unităţii
Statelor Unite.
● Al patrulea argument: legea educaţiei ●
Suntem
educaţi după moda nouă europeană, în care 92% dintre elevii
autohtoni au mai puţine drepturi decât 8% dintre elevii minoritari.
E
bine că au minoritarii drepturi, dar vreau ca şi majoritarii să aibă
aceleaşi drepturi! Aceeaşi lege enumeră 22 de principii directoare, unul
din principii este şi cultura, identitatea şi istoria românească, dar în lege nu se află nimic pentru promovarea acesteia.
Mai mult decât
atâta: finanţarea este favorizantă pentru minoritari: dacă sunt 10
elevi minoritari români într-un sat, desfiinţăm şcoala respectivă, iar
dacă sunt zece minoritari într-un sat, facem o şcoală specială.
Iată, deci, ce înseamnă legea educaţiei europene…
Iată, deci, ce înseamnă legea educaţiei europene…
Nu mai vorbesc
de autonomia universitară, care acolo e proclamată cu litere groase
dar, în realitate, universităţile sunt supravegheate, acuma, cum nu au
fost niciodată înainte, după bunul plac al rectorului şi al altora.
● Al cincilea argument: nu mai avem manual de istoria românilor ●
Elevii
de clasa a XII-a au un manual pe care scrie Istorie, iar înăuntru e
tranşată, ca la abator, istoria românilor pe teme mari, pe care le
înţelege un om care cunoaşte istoria românilor, dar nu unul
care trebuie s-o înveţe, fiindcă principiul cronologic a
fost desfiinţat.
● Al şaselea argument: eu pot să insult acuma drapelul ţării ● personalităţile marcante…
În
lege nu mai există incriminare penală pentru acest lucru,
pentru profanarea sau batjocorirea simbolurilor naţionale. Fac ce vreau
şi ce păţesc?
În cazul cel mai bun,dacă acţionează guvernul sau autoritatea, primesc o amendă.
● Al şaptelea argument ●
Am
aflat cu stupoare că asociaţia culturală Forumul Românilor din Covasna,
Harghita şi Mureş nu primeşte un leu de la Guvern pentru acţiunile sale
culturale.
● Al optulea argument: ora de istorie la televiziunea romană nu mai este ●
Nu mai există, pur şi simplu.
● În al nouălea rând ●
Desprinderea propagandistică, şi chiar mediatică, a celor două judeţe şi jumătate secuieşti.
● În al zecelea rând: reforma sistemului sanitar ●
Care poate să ducă foarte departe, spre dezastru.
Peste
toate – şi cu asta am terminat – vine
● anularea Parlamentului
●.
Asumarea răspunderii este o formulă extraordinară, ca să nu
mai conteze Parlamentul. Marea Adunare Naţională era mult mai logică
decât Parlamentul de astăzi. Spune Constituţia din ’65: „forţa
conducătoare din Republica Socialistă România este Partidul Comunist
Român” – monopolul puterii. Era clară puterea.
Deputaţii votau aşa cum spunea Partidul.
Acuma nu! Avem un regim, chipurile, pluralist şi, în schimb, ne asumăm răspunderea încât orice lege poate să treacă în momentul de faţă, fiindcă Guvernul beneficiază de o majoritate aritmetică, care nu mai corespunde în niciun fel cu opţiunile şi cu sentimentele populaţiei.
Revin la judeţe.
Acestea nu sunt o creaţie a lui Mircea cel Bătrân.
Judeţele erau acolo şi Mircea le-a întărit.
Nu sunt o creaţie a lui Carol I sau a lui Alexandru Cuza Erau acolo.
Domnitorul unirii şi fondatorul monarhiei le-au întărit doar.
Culmea este că Uniunea Europeană nu ne cere această desfiinţare a judeţelor.
Este o mistificare grosolană, urâtă de tot, să spui oamenilor că UE ne cere aşa ceva.
Dar nu este adevărat!
Franţa şi-a menţinut zeci, sute de departamente, Germania la fel, Anglia la fel.
Fiecare unitate teritorială cu numele ei este acolo, numai noile desfiinţăm.
Partea cea mai gravă e că vor să ne şteargă memoria, vor sa ne şteargă identitatea.
Partea cea mai gravă e că vor să ne şteargă memoria, vor sa ne şteargă identitatea.
Prin
toate aceste răsturnări, prin toate aceste acţiuni de buldozer, pur şi
simplu, vor să fiu ca frunza pe apă - căci frunza este acum un simbol -
să nu mai ştiu ce e cu mine, să fiu un fel de cetăţean, aşa, al nimănui,
care locuiesc într-o regiune desemnată printr-o cifră romană, şi care
voi fi, încă o dată, înscris, printr-un indicativ numeric, într-o listă.
Acest tip de om nu are decât nevoi imediate: trebuie să se ducă la mall, să cumpere o maşină şi să călătorească, poate, în străinătate, şi să se îmbrace bine.
Asta este tot, dar în cazul ăsta România: adio!
Aici este partea cea mai gravă.
Prin desfiinţarea judeţelor îmi iei baza mea teritorială care de sute de ani există acolo.
Bunicul meu s-a născut în Buzău, şi judeţul Buzău există şi astăzi.
De patru generaţii suntem buzoieni prin naştere.
Ăla este primul loc. Îmi ştergi şi Buzăul? Ce fac Unde sunt născut? În raionul Stalin din Bucureşti? Se vehiculează teoria că noi am ajuns în Transilvania prin secolul XII-XIII...
Asta este o veche temă de propagandă: neputând să conteste majoritatea absolută a românilor, au început să spună: „da, dar voi aţi venit după noi, şi noi am fost primii ocupanţi” şi alte teorii din acestea.
Cât priveşte judeţele, să luăm două exemple: Maramureşul şi Bihorul.
Sunt
forme vechi de organizare pe care regatul maghiar, în momentul în care a
încorpo-rat Transilvania, le-a preluat şi le-a transformat în
comitatele regatului. Iar mai târziu, când Ungaria a făcut dualismul cu
Austria, a reînfiinţat toate judeţele.
Judeţele din Transilvania sunt judeţele care s-au constituit de-a lungul vremilor.
Atât
de puternică era instituţia, încât Austro-Ungaria a extins această
instituţie a comitatelor, echivalentă cu judeţele, pe toată Ungaria
mare, aceea din 1867.
Tot ce
am înşirat până acuma, acei paşi mai mari sau mai mici pentru
destrămarea unităţii teritoriale şi a demnităţii româneşti, merg toate
ca un şuvoi către o singură ţintă, suprimarea articolului 1 din Cnstituţie: România este
stat naţional, unitar, suveran şi indivizibil. Asta le trebuie, asta
vor să suprime. Şi o suprimă în momentul în care, în conştiinţa
elevilor din liceu, dispare Istoria românilor ca materie de învăţământ, sau când cetăţenii dintr-o urbe nu mai au conştiinţa că sunt români.
Poate nici măcar că sunt bucureşteni sau braşoveni, ci aşa, nişte cetăţeni în derivă printr-o regiune de dezvoltare, numerotată cu 1,2,3, 4 sau 5.
Dacă doriţi să rememoraţi, sau să vedeţi pentru prima oară, cine au fost cei care au distrus judeţele României, să ne întoarcem în 1950, ca să vă arăt o lege adoptată de Marea Adunare Naţională, chiar în anul care reprezenta debutul obsedantului deceniu.
Aş spune cel mai urât, cel mai trist şi cel mai greu de suportat deceniu din istoria modernă a României.
E vorba de ● Legea nr. 5 din 1950 ●, cea care desfiinţa judeţele României, şi o făcea sub conducere sovietică. Astăzi, la Punctul de Întâlnire am adus un extras: ● „Marea Adunare
Naţională a Republicii Populare Române ●. În temeiul art. 38 din
Constituţia Republicii Populare Române, văzând Hotărârea Consiliului de
Miniştri nr. 935 din 31 august 1950, adoptă următoarea lege pentru
raionarea administrativ-economică a teri-toriului Republicii Populare
Române
Articolul 1”●
Articolul 1”●
... Fiţi foarte atenţi la acest articol 1, fiindcă argumentaţia comuniştilor sovietici din anii ’50 seamănă foarte mult cu ceea ce oferă astăzi ca motivaţie, actuala coalitie (regimul Băsescu-UDMR).
Tot sub masca bunăstării economice şi a atragerii unor fonduri şi a cooperării dintre tot felul de persoane fizice şi juridice, sub aceeaşi motivaţie ne este propusă acum, ca şi atunci, desfiinţarea judeţelor.
Iată aşadar ce spune acest articol 1:
„Pentru
asigurarea dezvoltării industriei şi agriculturii, în scopul
construirii socialismului şi a ridicării nivelului de trai al oamenilor
muncii, pentru a înlesni cât mai mult apropierea
aparatului de Stat de poporul muncitor, pentru a contribui cât mai
temeinic la asigurarea rolului politic conducător al clasei muncitoare
şi la întărirea alianţei clasei muncitoare cu ţărănimea muncitoare,
TERITORIUL ROMÂNIEI SE ÎMPARTE ÎN: REGIUNI; ORAŞE; RAIOANE.
Regiunile din Republica Populară Română şi capitalele lor sunt:...”*
TERITORIUL ROMÂNIEI SE ÎMPARTE ÎN: REGIUNI; ORAŞE; RAIOANE.
Regiunile din Republica Populară Română şi capitalele lor sunt:...”*
Am sentimentul că sunt în 1940, în preajma prăbuşirii hotarelor noastre.
E
de spus numai că fiecare om trebuie să-şi dea seama că soarta lui
personală, afară de beneficiarii regimului, depinde de ce se joacă acuma.
Se
joacă integritatea teritorială a României, se joacă stabilitatea ei, se
joacă identitatea, sentimentului că eşti român, se joacă apărarea
ţării.
Statul de astăzi nu mai apară România.
Statul de astăzi apară pe altcineva, dar nu obştea românească.
De aceea fiecare dintre noi, cu mijloacele pe care le are, trebuie să spună NU.
„Nu!” – la ceea ce se pregăteşte în momentul de faţă şi să revenim la tradiţiile noastre, să revenim la puterea noastră dintotdeauna.
====================================
No comments:
Post a Comment
sau trimite comentariul tau la scanave@yahoo.com