Saturday, November 24, 2012

Biserica noastra cea de toate zilele ....

sursa facebook:
Cristian Patrasconiu / Facebook ....

"spitalul e o biserică cu multe etaje

preoţi în alb cădelniţînd cu stetoscoapele

pronaos cu paturi de fier

ne sfinţim cu perfuzii

purtăm catetere la gât

ne rugăm în miros de iod

carnea pe noi e firavă

ne ofilim ca frunzele şi bolile ne iau ca vîntul

toate trec

doar frica a venit să rămînă!

ne înghesuim la taraba de lîngă lift

cumpărăm de toate

cruciuliţe mătănii psaltiri candele

calendare

mărunţişuri ale credinţei de salon

nimeni nu-şi poate lua patul să umble

dar lipim cu leucoplast iconiţele pe faianţă

le prindem în capacul prizei

dormim cu ele sub pernă

cărţi de rugăciuni acoperă ceaiurile amare

pastilele de seară aşezate pe hîrtiuţe

însemnate cu acatiste

branule sclipesc în învelişul aseptic

pe copertele negre şi lucioase

ale Noului Testament

suferim tăcem

împreună uneori separat

Cartea spune că noi vom fi cei mîngîiaţi!”


Marius Chivu, Vîntureasa de plastic, Brumar, Timişoara 2012, (p. 40)."
===========================================

Asa-i, Biserica noastra cea Sfanta, este mereu in mintea si inima noastra; in orice sondaj, indiferent de 'culoarea sa politica'..., Biserica este mereu pe primul loc.

Aici, insa, apare o contradictie - intre ce  spune preotul .... si ceea ce face omul, este o mare mare diferenta, de iti vine sa crezi ca romanii nu sunt atat de credinciosi in Voia Celui de Sus ...; asta pe de-o parte DAR pe de alta parte.... nici ce face sau ce asteptam noi de la slujitorii Bisericii este o nesfarsita diferenta data de asteptarea 'minunilor', iar 'ele' se lasa asteptate.

In felul acesta ajung la notiunea 'minune'; cf. DEX ea ar insemna " MINÚNE, minuni, s. f. 1. Fenomen ieșit din comun, surprinzător, atribuit forței divine sau altor forțe supranaturale.  Loc. adv. Ca prin minune= dintr-o dată, pe neașteptate. 2. P. gener. Lucru, fapt, fenomen uimitor, neobișnuit, extraordinar; minunăție.  ...si astfel eu ma refer la pct. 2 care este cel mai logic de atentionat, 'lucrul, faptul, fenomenul uimitor," samd.

Pai, Sf. Biserica Crestin-Ortodoxa din tara noastra ar putea depasi protocoalele si regulile [unele de la inceputuri...] spre a face niste 'minuni', asa cum le descrie  DEX-ul nostru.

Cat de greu ar fi ca pe langa fiecare lacas de sfintita credinta, preotul sa reuseasca sa faca cateva 'minuni':


1. sa isi ia raspunderea de a organiza un 'ECONOMAT' [non profit] in care sa fie  distrib uite ajutoare gratuite {gen cele de la UE, sponsori, buget local etc.] pentru cei nominalizati de Primarie  dar sa poata fi ss vandute [tot non profit] alimentele de baza pentru cei nevoiasi [la fel, lista intocmita oficial de primarie]; asta inseamna pentru preot sa palnifice in mod impartial si egal zilele cand 'economatul' sa fie la  indemana celor vizati [CNP, atestat fiscal, juridic s.a.] si vizate de Primarie.

2. idem, sa amenajeze loc de dormit pentru cei fara acoperis [ la fel cu recomandarea Primariei] si sa stranga sponsori care sa asigure buna functionare a locului....


3. idem, sa adune informatiile necesare care ar putea sa faca loc de slujbe sa mai diminueze numarul somerilor. Cu alte cuvinte preotul si biserica pe care o slujeste poate face mult mai multe pentru oamenii pe care-i pastoreste [elevii si scoala,  relatiile inter-umane inaintea politiei, justitiei etc.].


Biserica noastra cea de toate zilele poate face minuni...!

Dece nu le face, asta-i marea intrebare, dece nu avem parlamentari preoti, deci in scoli preotul nu este implicat in acordarea notei la purtare, dece o recomandare semnata de un preot autentic nu ar  avea cadere la angajare intr-o fabrica, serviciu samd ...?

Cel ce-a scris aceste randuri este un bun credincios; eu stiu ca Bunul Dumnezeu m-a ajutat cel putin o singura data in cei 76 de ani si astfel acum pot sa va scriu gandurile mele.... Amin !
===========================


Rugăciune puternică ARSENIE BOCA DOAMNE AJUTĂ!   Rugăciune:
"Iartă-mă, Doamne:
-pentru tot ce puteam să văd, și nu am văzut!
-pentru tot ce puteam să aud, și nu am auzit!
-pentru tot ce puteam să simt, și nu am simțit!
-pentru tot ce aș fi putut să înțeleg, și nu am înțeles!
-pentru tot ce puteam să conștientizez, și nu am conștientizat!
-pentru iertarea pe care aș fi putut să o dau, și nu am dat-o!
-pentru bucuria pe care aș fi putut să o trăiesc, și nu am trăit-o!
-pentru Lumina pe care aș fi putut să o primesc, și nu am primit-o!
-pentru viața pe care aș fi putut să o ocrotesc, și nu am ocrotit-o!
-pentru visele pe care mi le-aș fi putut împlini, și nu le-am împlinit!
-pentru necunoscutul în care aș fi putut să pășesc și, din teamă, nu am îndrăznit să pășesc!
-pentru iubirea pe care aș fi putut să o exprim, și nu am exprimat-o!
-pentru tot ce puteam să creez bun și frumos, și nu am creat pentru gloria Ta, Doamne, și a Impărăției Tale Divine!
Pentru tot ce știu și nu știu că am greșit, pe Tine, Doamne, care ești Mila și Iubirea infinită, Te rog, iartă-mă și mă îmbracă cu nesfârșita Ta Iubire și Lumină!


Îți mulțumesc, Doamne:
-pentru toată frumusețea pe care am văzut-o izvorând din Tine !
-pentru muzica tăcută a Inimii Tale, pe care mi-ai dezvăluit-o auzului!
-pentru tot ce am simțit bun și minunat în viața mea!
-pentru tot ce prin harul Tău am înțeles!
-pentru lumina pe care am sorbit-o in adâncul meu!
-pentru iertarea pe care dăruind-o, am dobâdit pace!
-pentru bucuria fiecărei clipe trăite în Tine, Doamne!
-pentru toate cadourile spirituale care mi-au îmbogățit ființa!
-pentru viața mea, care e a Ta, o mică parte a simfoniei existenței!
-pentru visele care au prins formă prin armonia iubirii Tale pentru mine!
-pentru necunoscutul în care am pășit plin de curaj, regăsindu-Te!
-pentru iubirea copleșitoare cu care mă dezmierzi clipă de clipă
-pentru tot ce am creat prin Tine bun și frumos, aducând cu umilință laudă Împărăției Tale divine!
Dumnezeu, Tatãl nostru, plimbându-se prin casa mea, îmi va lua toate grijile și va vindeca toate bolile mele și ale familiei mele în Numele lui Iisus,
Amin!"


                PREOT ILARION ARGATU
                    (1913 - 1999)
 

Aceastã rugãciune este atât de puternică!

Trimite-o la 12 persoane, inclusiv mie.
O binecuvântare vine la tine sub forma unui nou loc de muncã, o casã, cãsãtorie sau financiar.
Nu desconsidera și nu pune întrebãri.
Acesta este un test. Dumnezeu este pe primul loc în viața ta?
Dacã da, oprește-te puțin din ceea ce faci și trimite-l la 12 persoane, acum.


No comments:

Post a Comment

sau trimite comentariul tau la scanave@yahoo.com