Wednesday, June 12, 2013

E bine de stiut ....

CITESTE-L..E BINE DE STIUT : secrete la supermarket (Romania)




SECRETE LA SUPERMARKET (ROMANIA)
TOP al supermarketurilor din România, din punct de vedere al raportului calitate/preţ.
Important este gradul de satisfacţie al clienţilor, rezultat din sondaje proprii şi reclamaţiile la ANPC.
Menţionăm că termenul de ”supermarket” include toţi comercianţii din retail.

1. KAUFLAND. Discounter german – 75 de magazine, în România din 2005.
- gradul de satisfacţie al clienţilor: 81 la sută.
- Ce să cumpăraţi: fructe şi legume
Feriţi-vă de sortimentele din carne de porc

2. LIDL. Discounter german – 136 de magazine (a preluat reţeua Plus)
- gradul de satisfacţie al clienţilor: 78 la sută.
- Ce să cumpăraţi: mezeluri, conserve, lactate.
- Produsele electrocasnice sunt de o calitate inferioară

3. BILLA. Supermarket german de origine austriacă, sub umbrela concernului Rewe. În România din 1999 – 63 de magazine.
- gradul de satisfacţie al clienţilor: 78 la sută.
- Ce să cumpăraţi: brânzeturi, produse de patiserie, vinuri, condimente, specialităţi internaţionale
- Deşi este ca bază un discounter, preţurile sunt mari

4. METRO. Companie germană cu cel mai mare impact pe piaţa cash&carry. În România din 1996 – 32 de magazine.
- gradul de satisfacţie al clienţilor: 75 la sută
- Ce să cumpăraţi: peşte şi fructe de mare (marţea şi sâmbăta), băuturi fine
- Evitaţi carnea de vită şi cea de curcan, mezelurile.

5. CARREFOUR. Cel mai mare retailer din Europa şi al doilea din lume, după Wal-Mart. În România, grupul francez este din 2001, deţine 82 de magazine (25 hiper, 52 supermarketuri şi 5 magazine de proximitate), iar cifra de afaceri este 1,2 miliarde de euro.
- gradul de satisfacţie al clienţilor: 73 la sută
- Ce să cumpăraţi: haine (firma Tex), cosmetice (cele făcute de Farmec sub brandul Carrefour), specialităţi tradiţionale (mezeluri sal-crude), fructe exotice şi uscate.
- Evitaţi: carnea, peştele, fructele de mare (de cele mai multe ori depăşite din punct de vedere al teremenului de garanţie).
Atenţie: se fură la cântar.

6. MEGA IMAGE.Reţea de origine belgiană, cu 124 de magazine în România, din 1995.
- gradul de satisfacţie al clienţilor: 73 la sută.
- Ce să cumpăraţi: semipreparate
- Multe dintre nereguli vizează înşelătorii la cântar sau înscrisurile pe etichete.

7. CORA. Hipermarket aflat sub umbrela grupului Louis Delhaize, cu 8 magazine în România.
- gradul de satisfacţie al clienţilor: 72 la sută
- Ce să cumpăraţi: peşte proaspăt, mezeluri, carne de oaie, vinuri, jucării.
- Ce să evitaţi: electrocasnice, mobilă.

8. REAL. Hypermarket cu autoservire sub umbrela nemţilor de la Metro.
În România din 2006, deţine 24 de magazine.
- gradul de satisfacţie al clienţilor: 68 la sută.
- Ce să cumpăraţi: vinuri, peşte, cosmetice
- Evitaţi produsele de patiserie şi cele de post.

9. SELGROS. Retailer de tip cash&carry cu origini germane care a intrat în România în 2001 şi deţine acum 19 magazine.
- gradul de satisfacţie al clienţilor: 68 la sută.
- Ce să cumpăraţi: fructe, produse camping şi sport, conserve
- Ca dezavantaje enumerăm reţea restrânsă, cu magazine în apropierea rivalilor mai cunoscuţi, marketing modest.

10. AUCHAN. Retailerul francez controlat de familia Mulliez este în România din noiembrie 2006 şi are 9 magazine.
- gradul de satisfacţie al clienţilor: 66 la sută.
- Ce să cumpăraţi: detergenţi şi produse de curăţenie (marca proprie), accesorii pentru bebeluşi.
- Principalul dezavantaje e reprezentat de dispunerea uşor haotică a produselor.

11. PENNY Market/XXL. Companie din grupul german Rewe, supermarket înrudit direct cu Billa, dar care promovează produse mai ieftine, dar nu de aceeaşi calitate.
Are una dintre cele mai vaste reţele din România: 130 de magazine.
- gradul de satisfacţie al clienţilor: 65 la sută.
- Ce să cumpăraţi: produse de băcănie, semipreparate.
- Produsele oferite sunt mai degrabă pentru clienţi nepretenţioşi.

12. PROFI. Face parte din acelaşi grup, Louis Delhaize, cuMAGA IMAGE şi CORA.
Deşi dispune de o reţea vastă: 115 magazine, oferă produse, ca şiPENNY, pentru clienţi mai puţin pretenţioşi. – - – gradul de satisfacţie al clienţilor: 63 la sută.

No comments:

Post a Comment

sau trimite comentariul tau la scanave@yahoo.com