In 1991, dupa ce n-a mai fost nevoie de 'vize' pt. a pleca afara..., am fost solicitat sa ocup functia de antrenor consilier al federatiei de la Ankara....; misiunea mea era sa merg in centrele noi dotate cu bazine si sa le organizez....; intr-una din zile am revenit la Istanbul si am cautat insistent sa intru in legatura cu fostii mei 'mari' inotatori...., vremurile se schimbase-ra si fostii juniori erau deja mai mari iar unii ajunsi chiar in locul parintilor, PDG-uri ai firmelor mostenite; firma ENKA este o firma recunoscuta pe plan mondial, ea construieste autostrazi [cei care ati mai fost prin turcia le stiti...]; Ali G. era deja bossul cel mare a unei firme al carui buget era urias [eu m-am oprit sa numar zerourile la al 27-lea si parca mai era pe atatea...], firma asociata,infiintata de TEM {Transport European Motors} sa faca autostrazi de la Oslo pan la Bagdad... si le-a facut... cu o singura exceptie - tara noastra; l-am invitat pe Ali sa gandeasca a trece sa includa si tara noastra in dezvoltarea firmei sale....dar Ali al meu, mi-a facut un gest simplu de 'nu' cu degetul aratator si mi-a spus:"tata mi-a spus [tata lui decedase intr-un accident de avion..] sa nu fac afaceri cu romanii"...., intrigat am insistat iar el mi-a raspuns: "pe vremea de inainte de '89, tata a vrut sa deschida un office la Bucuresti.., i s-a cerut 1 mil. usd spaga.. si l-a dat..., a primit actele si sediul [langa Amb. USA/cea veche] dar dupa 3 saptamani a fost evacuat si a ramas si cu banii pierduti si cu un plan bun, nerealizat....; daca Ali, ar fi spus atunci 'DA", noi azi eram ca pe alta planeta.... n-a fost sa fie si stau si ma tot gandesc..,
"oare cine sa fi luat milionul ala...?"
.]Today at 7:03 PM
Comuna Buzescu salută autostrada Bucureşti-Alexandria anunţată de Guvern: „E drept că noi n-avem nicio activitate economică, dar la Vităneşti e o fermă de porci”
Câteva mori, o balastieră, câţiva arendaşi de terenuri din Teleorman sau
cei circa 200.000 de turişti ce vizitează anual mânăstirile din nordul
Moldovei se numără între principalii beneficiari ai noilor autostrăzi
inedite anunţate de premierul Ponta, precum Bucureşti-Alexandria, Târgu
Neamţ-Roman sau Buzău-Galaţi.
Între marii perdanţi ai noii strategii de construcţie de autostrăzi
pentru 2018 este însă uzina Dacia, principalul motor al exporturilor
româneşti, oficialii ei atrăgând atenţia că este „o nebunie să se facă o autostradă pe Valea Prahovei şi nu pe Valea Oltului”.
Şi asta pentru că pe harta autostrăzilor prioritare pentru 2018
prezentată de şeful Guvernului nu apare autostrada Sibiu-Piteşti,
singura care lipseşte pentru a închide coridorul Nădlac-Constanţa. De
menţionat că segmentul face parte din proiectele prioritare europene (din reţeaua TEN T), ceea ce înseamnă că este eligibil pentru finanţare nerambursabilă în valoare de 85%.
sursa Strategia de autostrăzi pentru 2018
Deşi includerea segmentului Sibiu-Piteşti în harta europeană a
drumurilor fusese negociată cu Comisia Europeană şi urma să fie
finanţată începând din 2014, actualul Guvern spune că proiectul este
prea scump, preferând să ignore fluxurile de marfă în favoarea
fluxurilor turistice de sezon.
De departe, între marii câştigători ai programului de autostrăzi la loc
de frunte se află fostul şef de CJ Teleorman, actualul vicepremier Liviu
Dragnea, care va putea veni la serviciu,
în câţiva ani, pe autostrada care va lega Bucureşti de Alexandria.
Autostrada ar urma să fie finanţată din Fondul de Coeziune, potrivit
datelor prezentate de premierul Ponta.
Desenarea reţelei pare să nu fi ţinut cont, în unele cazuri, nici de
traficul estimat din zonele traversate. Din harta cu prognoza traficului
rutier
pentru 2015 realizată de CNADNR reiese, de exemplu, că în zone din
Moldova pe unde ar trece noile autostrăzi traficul mediu zilnic nu
depăşeşte 8.000 de vehicule în 24 de ore.
sursa cnadnr.ro
"La noi în comună avem 20 de magazine şi 3 firme". Vecinii lor au "11 investitori mari", între care 3 mori şi o balastieră
Durlea Nicolae, viceprimar comuna Buzescu (Teleorman), este unul dintre
edilii care se bucură de autostrada Bucureşti-Alexandria, dar recunoaşte
că în zonă sa nu prea există activitate economică în afară de câteva
magazine.
„La noi în comună nu avem nici o activitate economică. Doar 3 societăţi
agricole şi 20 de magazine. În rest nimic, nimic”, afirmă viceprimarul
Durlea Nicolae, care adaugă că de noua infrastructură se va bucura şi
populaţia de etnie romă din comună.
„Neoficial sunt cam 20% minoritari în comuna noastră, dar oficial sunt
sub 10%, pentru că la recensământ s-au declarat români. Cu toate că se
mândresc că sunt ţigani. Mulţi au vile mai mari”, mai arată
viceprimarul.
El spune că „vecinii” lor din comuna Nanov au „11 investitori mari”,
enumerând repede Direcţia Sanitară Veterinară, 3 mori, din care două ale
fostului prefect, o balastieră şi o firmă ce face termopane şi una ce
procesează lapte. „Nici ei nu au industrie”, încheie el.
sursa Strategia de autostrăzi pentru 2018
„Chiar lângă Alexandria, la Vităneşti, este o crescătorie de porci. Mai au şi alte firme”, ne indică el.
La Vităneşti însă, aflăm că toată conducerea primăriei este “pe terenul de fotbal”.
„E meci de cupă, sunt plecaţi toţi pe terenul de fotbal şi primarul şi
viceprimarul”, ne spune cineva care îl înlocuieşte pe paznicul de la
primăria Vităneşti şi care ne roagă să revenim a doua zi
dis-de-dimineaţă.
În celălalt capăt de ţară, la Târgu Neamţ, primarul Vasilică Harpa, nu
îşi ascunde bucuria că mănăstirile din zonă vor avea mai mulţi turişti,
odată cu construirea unei autostrăzi. Deşi nu are nişte statistici
exacte, el estimează că, în prezent, anual 200.000 de persoane vizitează
mănăstirile din zonă, între care Agapia, Sihla, Sihăstria, Văratec, dar
şi Cetatea Neamţului.
În strategia pentru autostrăzi pentru anul 2018 Târgu Neamţ va fi legat de Roman şi Iaşi.
Boagiu: Am lăsat 434 de km de autostrăzi în execuţie care trebuiau să fie gata până acum, dar nu sunt
Anca Boagiu, fostul ministru al Transporturilor, a declarat pentru gândul că tronsonul de autostradă Sibiu- Piteşti, negociat cu Comisia Europeană, ar fi urmat să fie finanţat din 2014.
„Sibiu- Piteşti l-am lăsat în proiectare şi trebuia să intre pe
finanţare în 2014-2020. Eu am lăsat 434 de km de autostrăzi în execuţie
care trebuiau să fie gata până acum, dar nu sunt”, a afirmat Anca
Boagiu, care este de părere că este neincluderea tronsonului
Sibiu-Piteşti în reţeaua de autostrăzi prioritare până în 2018 este
dovada că „lui Ponta nu îi pasă de Bruxelles şi de români”.
sursa Strategia de autostrăzi pentru 2018
„Ponta le-a desenat câte o şoseluţă pe hârtie lui Dragnea şi lui
Fenechiu ca să vină ei la serviciu”, aruncă ea săgeţi către actualul
Guvern.
Alexandru Nazare, fost ministru al Transporturilor, este de părere că
programul de autostrăzi prezentat de primul-ministru „este un fel de
lumea basmelor baronilor USL, fiecare vrea să facă o autostradă până la
el acasă, sau de la el de acasă în altă parte”. „Dacă adunăm toate
cifrele pentru basmele prezentate de Ponta nu ajung 3 miliarde de euro”,
este de părere Nazare.
Nazare crede că Sibiu-Piteşti, chiar dacă e greu de realizat, ar fi cea mai facilă variantă de a avea o autostradă pe termen mediu, care să treacă munţii.
Pe de altă parte, Nazare mai spune că podul Brăila-Galaţi peste Dunăre
care este inclus în harta europeană a drumurilor şi ar putea fi finanţat
din fonduri europene.
Sibiu- Râmnicu Vâlcea, evaluată la 4,5 miliarde euro
Premierul Ponta a precizat că pentru segmentul Vâlcea-Sibiu autorităţile
urmează să refacă în 2014 studiul de fezabilitate, iar în 2015 să
găsească şi finanţare.
Şeful Guvernului a menţionat că în primul rând se va face autostrada de
la Piteşti către Vâlcea şi că pentru tronsonul dintre Râmnicu Vâlcea şi
Sibiu există nişte studii de fezabilitate care presupun o sumă foarte
mare, în jur de 4,5 miliarde de euro, care de fapt depăşeşte toată suma
aferentă autostrăzilor, de 3 miliarde de euro în perioada 2014-2020.
"Noi avem cu totul trei miliarde pentru toată România şi, dacă am începe
să facem pe studiul vechi de 4,5 miliarde, nu ne ajung banii nici
pentru bucata aia. Am văzut populismul şi al unora dintre jurnaliştii
băsişti că de ce facem la Alexandria şi nu facem Sibiu-Vâlcea? Mi-ar
plăcea, doar că la Alexandria e 350 de milioane, dincolo e trei miliarde
jumăte. E doar o diferenţă de unu la zece, ca preţ, ori banii nu-i
avem", a precizat Ponta.
"Plăţile de disponibilitate pentru Comarnic-Braşov vor fi foarte mari"
Cât priveşte autostrada Comarnic-Braşov, Nazare crede că studiul de
fezabilitate este expirat, iar costul real al lucrărilor nu este
cunoscut.
„Plăţile de disponibilitate pe care le va achita statul pentru
Comarnic-Braşov vor fi foarte mari”, consideră Nayare, care crede că
proiectul nu este bancabil.
Autostrăzi promise pentru inaugurare
Ministrul Marilor Proiecte, Dan Şova, a anunţat recent că în luna
decembrie vor fi inaugurate patru noi tronsoane de autostrăzi:
Lugoj-Deva, lot 1 şi Orăştie-Sibiu, loturile 1,2 şi 4. Potrivit lui
Şova, tronsoanele care vor fi inaugurate în luna decembrie a acestui an
însumează peste 120 de kilometri de autostradă.
În 2014 urmează să fie inaugurate două loturi din Nădlac –Arad, loturile 1 şi 2, şi lotul 3 din autostrada Orăştie-Sibiu.
Potrivit lui Şova, în 2015 vor fi inaugurate tronsoanele de autostradă
"abia licitate". "Mă refer la Timişoara-Lugoj - lotul 2 şi Lugoj-Deva -
loturile 2, 3 şi 4. Deci asta în 2015. Cu inaugurarea ultimelor patru
loturi pe care le-am menţionat, vom avea coridor continuu de la Nădlac
la Sibiu. De asemenea, la anul deja vom avea, după ce inaugurăm
Orăştie-Sibiu - lotul 3, vom avea coridor continuu de la Deva la Sibiu,
ceea ce va fi deja o realizare foarte importantă", a afirmat Şova.
În plus, ministrul Şova a precizat că, în anul 2016, vor fi inauguraţi
cei 70 de kilometri de la Sebeş până la Turda, legând în felul acesta
Clujul de Coridorul IV.
===============
s-am incalecat p-o 'sha' si va spus povestea mea....
No comments:
Post a Comment
sau trimite comentariul tau la scanave@yahoo.com