Complotistii:
A fost sau nu revoluţie în 1989? Din păcate, până acum, răspunsurile,
şi de o parte şi de cealaltă, sunt alterate de perspectiva mincinoasă
impusă de stânga în definiţia revoluţiei. De aceea, situaţia de un comic
desăvârşit face ca mincinoşii să spună în acest caz adevărul – adică
Iliescu şi ai lui – iar opozanţii lor să se înşele.
Pentru a readuce lucrurile în făgaşul lor firesc, să facem o scurtă
analiză a ansamblului de fenomene, acţiuni şi evenimente care se
împletesc sub numele, atât de drag stângii, de revoluţie,
în propaganda ei, o pleaşcă de fericire căzută pe capul popoarelor
cărora le-au fost destinate şi, prin acestea, întregii lumi.
Un prim pas ar fi acela de a merge la dicţionare (chiar dacă ştim că
ele sunt alterate în mare parte de viziunea revoluţionară pornită din
enciclopedism şi schimbând agresiv lumea în acest moment prin (aproape)
dictatura marxismului cultural). Cu atât mai mult devine interesant că,
definind revoluţia, dicţionarele vorbesc despre o schimbare bruscă de
sistem – economic, social, politic – însoţită cel mai des de violenţă.
Mai rar întâlnim că este spontană şi niciodată că este lipsită de
organizare. Pornind de la aceste definiţii şi analizând noi înşine
revoluţiile de până acum, începând cu Revoluţia Americană, putem fixa
împreună în pagină caracteristicile generale ale unei asemenea mişcări
politice pentru a da un verdict în cazul: în România anului 1989 am avut
revoluţie, lovitură de stat sau evenimente?
Revoltele spontane, răscoalele, evenimentele se datorează întotdeauna
unor conflicte care apar pe divergenţe punctuale extrem de concrete
între răsculaţi şi adversarii lor, de obicei între cei, la un moment
dat, prea oprimaţi dintr-un motiv sau altul, şi asupritorii acestora.
Spre deosebire de revolte, revoluţiile se construiesc în jurul unor ideologii din care îşi trag seva ideilor şi a proiectelor de schimbare a realităţii, ele fiind de fapt una dintre modalităţile pentru ca acestea să intre rapid şi în forţă în peisajul politic al lumii.
Tot în comparație cu revoltele spontane, revoluţiile au acoperire naţională, sunt minuţios pregătite şi au forţe aliate în chiar sistemul politic pe care îl atacă.
Ele includ întotdeauna şi lovitura de stat. Nu trebuie să amintesc
decât Revoluţia Franceză, organizată şi sponsorizată, alături de
burghezia direct interesată de schimbări majore prin intermediul cărora
să preia puterea de la rege şi nobili, chiar de nobilime (inclusiv
prinţi ai regatului), care la rândul ei voia să ia puterea din mâna
regelui. Se poate spune că am avut de-a face cu două revoluţii
suprapuse: una feudală, întârziată, şi de aceea lipsită de vigoare, şi
una burgheză, adânc înfiptă în ţărâna vremurilor şi de aceea plină de
seve.
La rândul lor, cele două clase sociale/forţe revoluţionare şi-au
extras şi forjat ideile, modelele, principiile şi planurile de
organizare şi de luptă din mediile lojilor masonice, care depăşiseră la
aceea vreme, în Franţa, numărul de o mie, şi care, cu toatele, au fost
cuiburi în care s-au format complotiştii, fie ai nobilimii, fie ai
burgheziei. Ajungem astfel la o altă caracteristică: revoluţiile
au grupuri de organizare şi comandă pe mai multe nivele, între care
doar unul este centrul real, iar celelalte centre aparente.
Aceste forţe revoluţionare cooperează între ele, direct şi indirect,
până la răsturnarea vechiului regim.Ulterior, centrul real digeră,
dizolvă, sau elimină brutal celelalte centre.
O altă trăsătură specifică este prezenţa, fie disimulată, fie făţişă, de cele mai multe ori combinată, a factorului extern –
ce alt exemplu mai bun, pentru aceste ultime trăsături decât revoluţia
din Rusia şi apoi, cu sprijinul acesteia, lanţul de revoluţii socialiste
care au urmat pe tot globul.
Între elementele definitorii ale unei revoluţii, nu cel din urmă, este cel al războiului civil declanşat de cei care urmăresc ca o ideologie să se aşeze, sau să se reaşeze, în lume.
Revoluţiile au nevoie de sânge, de victime, de spectacole terifiante,
care să zdruncine sufletele şi convingerile, pentru ca o altă realitate –
prefabricată – să se impună. Povestea cu revolta spontană a întregului
popor nu este decât o gogoriţă menită să mascheze adevăratele mişcări şi
să asigure legitimitate noilor conducători. Nici la atrocităţile din
Franţa, nici la cele din Rusia nu a participat întregul popor, ci un
număr restrâns de activişti care au „mânat în luptă” hoarde formate, în
cea mai mare parte, din indivizi aflaţi în cele mai de jos structuri ale
societăţii sau chiar în afara ei. Revoluţia nu este altceva decât un
complot care se acoperă cu şi utilizează pentru a reuşi nemulţumiri
reale ale populaţiei.
De aici apare o altă caracteristică: revoluţia nu rezolvă problemele şi nemulţumirile maselor în numele cărora, aparent, ea este iniţiată,
pentru că, de fapt, nimeni nici nu-şi propusese să le rezolve,
singurele obiective reale fiind cele amintite deja: preluarea şi
administrarea puterii în folosul celor care au iniţiat revoluţia.
Având în vedere aceste caracteristici principale ale unei revoluţii
şi aplicând această grilă peste cele petrecute începând din 16 decembrie
1989, putem spune că şi în România am avut o revoluţie cu toate cele
necesare: centre de comandă interne şi externe, cu lovitură de palat şi
armată, cu înfruntarea ideologiilor, cu complotiştii şi profitorii care,
pentru a se legitima până la capăt, au utilizat revolta maselor şi
crima. Este absolut adevărat că ieşirea în stradă a populaţiei a fost
sinceră, dar aceasta nu s-a întâmplat decât după ce a fost creată
conjunctura şi a fost aprinsă scânteia, care a dat semnalul şi i-a
încurajat; în plus, în contra planurilor şi aşteptărilor
organizatorilor, acţiunea maselor a fost paşnică (amintiţi-vă
lait-motivul „Fără violenţă!”); sentimentul predominant nu era ura
împotriva lui Ceauşescu şi a comunismului, cât bucuria eliberării. De
aceea centrul a decis că trebuie să apară teroriştii, morţii, răniţii şi
tot spectacolul de fum, zgomot şi lumină al acelor zile.
Concluzia 1: În 1989, în România am avut de-a face cu o revoluţie.
Concluzia 2: (uitându-ne la România de astăzi) Ea a reuşit.
No comments:
Post a Comment
sau trimite comentariul tau la scanave@yahoo.com